Koffiefrisdrank ‘Bakkie Bruis’ wint Dutch Food Week KickStartShow 2022

KickStartShow 2022

Beeld: Dutch Food Week

Afgelopen week zijn de prijzen voor de Dutch Food Week KickStartShow uitgereikt. Op de eerste plaats staat HAS-student Pablo Schultz, die met zijn startup Bakkie Bruis een koffiefrisdrank introduceert.

De Dutch Food Week organiseert de KickStartShow om ondernemerschap onder studenten te stimuleren en om aandacht te geven aan innovatie, vernieuwing en creativiteit. Het business panel van de KickStartShow beoordeelde afgelopen week de inzendingen en reikte drie prijzen uit. Het panel bestond uit Christy van Beek (Bayer Crop Science), Jannie Glastra van Loon (Albert Heijn), Roel Schutten (AgriFoodCapital), Mike Vermeer (Cosun) en Leo van Schijndel (Bossche Investeringsfonds).

Op de tweede en derde plaats zijn geëindigd: Cato Pierau met Ferver (sauzen op basis van fermentatie) en Sacha Kuipers en Cindy Kwako met Banana Peely Bread (bananenbrood dat op innovatie wijze bananenschillen verwerkt). Bekijk hier de video met de pitches en uitreiking van de Dutch Food Week KickStartShow.

 

Lees ook
Educatief Programma Floriade doet oproep naar vraagstukken rondom duurzaamheid

Educatief Programma Floriade doet oproep naar vraagstukken rondom duurzaamheid

Onderwijsinstituut Aeres is voor het Educatief Programma Floriade op zoek naar vraagstukken en projecten rondom duurzaamheid, waar leerlingen en studenten mee aan de slag kunnen gaan, met als doel om jonge mensen te interesseren in duurzaamheidsthema’s (waaronder voeding en gezondheid).

Inschrijving Food100 begonnen

Inschrijving Food100 begonnen

De Food100 is een lijst met de meest impactvolle voedselveranderaars en biedt een podium voor mensen die zich inzetten voor beter en eerlijker voedsel voor iedereen. De inschrijving voor de lijst van 2022 is tot 1 juni geopend.

Food in Transitie 2030: Technische én sociale innovatie

Food in Transitie 2030: Technische én sociale innovatie

Wetenschappelijk onderzoek en innovatie zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Alles kan beter, mooier én sneller. De druk om bij te blijven ligt dus hoog: het is innoveren of verzuipen.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren