Lebo presenteert kaasthee op de Horecava

Kaasthee

Tijdens de Horecava presenteerde Lebo Kaas kaasthee ofwel Cheese Tea. In Azië is kaasthee al een aantal jaren een enorme hit. Deze trend komt nu naar Amerika en Europa. Bezoekers van de Horeca konden de kaasthee proeven.

Cheese Tea is (meestal) koude thee met daarop een laag schuimende roomkaas, afgemaakt met toppings en smaakcombinaties, zoals chocolade, zoute karamel of fruitsmaken. De lichtzoute roomkaas biedt een tegenwicht tegen de tannines (bitter) in de thee. Door een goede balans van zoet, zout en romig ontstaat een ware smaakexplosie, als een verfrissende ‘theemilkshake’.

Lebo ontwikkelde drie recepten Cream Cheese Tea. Het resultaat is een friszoete ijsthee op basis van zwarte of groene thee, voorzien van een laag gezoete roomkaas, diverse spannende ingrediënten en toppings in de smaken zoute karamel, perzik en citroen.

Lees ook
Start van de Horecava

Start van de Horecava

Vandaag, 13 januari, om 10.00 openen de deuren van de RAI Amsterdam voor de 64e editie van Horecava. Deze editie staat in het teken van voedselverspilling, veggie & vegan en Brasserie 2050. Op de beurs vinden de bezoekers vele innovaties zoals vegetarische tonijnsushi, oplossingen voor personeelsproblematiek, koffiekopje van koffiedrab, chips van vlees...

Houwers Groep reikt Voedselveiligheid Bokaal uit na Horecava

Houwers Groep reikt Voedselveiligheid Bokaal uit na Horecava

Jaarlijks vinden tijdens Horecava de Lekkerste Wedstrijden plaats. Elke deelnemer wordt door de inspecteurs van Houwers Groep grondig gekeurd op een voedselveilige en hygiënische werkwijze. Om het belang van voedselveiligheid extra te benadrukken, roept het inspectiebureau de Voedselveiligheid Bokaal Horecava 2020 in het leven.

Van Loon Group introduceert The Blue Butcher op de Horecava

Van Loon Group introduceert The Blue Butcher op de Horecava

Op de Horecava presenteert Van Loon Group The Blue Butcher, een assortiment van vleesvervangers. Met dit nieuwe label wil het bedrijf inspringen op de toenemende vraag vanuit de markt naar alternatieven voor vlees. In totaal zijn er zes productvarianten waarvan een selectie te zien is bij de ENKCO-stand.