120 biologische boerderijen zetten de deuren open
Op 16 en 17 juni organiseert ‘Lekker naar de Bioboer’ verschillende activiteiten bij 120 biologische boerderijen. Kom in contact met de biologische boer en neem een kijkje op de boerderij.
De organisatie wil met dit evenement laten zien waar het biologische keurmerk voor staat. Zo biedt het keurmerk garantie dat het een kwaliteitsproduct is. Ook voldoet het aan strenge eisen van de Europese wetgeving. Dit alles wordt gecontroleerd door certificeerder SKAL.
Verder richt de organisatie zich op kinderen. Zij kunnen deelnemen aan een challenge, kalfjes knuffelen, fruit plukken, op hooibalen klimmen, eitjes rapen, knutselen, speuren of boter schudden. Ook krijgen kinderen na een bezoek aan één van de boerderijen een BioBoerenBewijs.
Het evenement is niet alleen voor kinderen, maar ook voor ouders en grootouders. Voor de volwassenen zijn er rondleidingen, boerenmarkten, workshops en proeverijen.
- Meer informatie over de deelnemende boerderijen via: www.lekkernaardebioboer.nl
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Meer biologische en lokale voedingsmiddelen bij bedrijfscatering HAS green academy
HAS green academy gaat meer biologisch en lokaal geproduceerde voedingsmiddelen bij de bedrijfscatering aanbieden om daarmee de consumptie van deze producten te stimuleren. De onderwijsinstelling ondertekende op 9 maart de intentieverklaring Biologische en Lokale Inkoop Bedrijfscatering van de Provincie Noord-Brabant.
Fusie Dutch Seaweed Group en SeaweedTech
Dutch Seaweed Group en SeaweedTech hebben besloten om samen verder te gaan, nadat de bedrijven eerst een tijd samen hebben gewerkt. Het is nog niet bekend of er een nieuwe naam komt voor de gefuseerde bedrijven.
Consumenten kopen meer biologische producten
Afgelopen jaar kozen consumenten vaker voor biologisch. Volgens een analyse van GfK gaven consumenten in 2022 36 procent meer uit aan biologische producten. GfK presenteerde het onderzoek afgelopen week tijdens de Biobeurs.