Amstel vernieuwt logo

6 november 2006

AMSTERDAM – Heineken heeft het Amstel-logo op het etiket opgepoetst. De brouwer wil met het logo een bredere groep bierliefhebbers aanspreken.

Volgens Heineken verkiezen consumenten een eigentijdser logo boven het oude logo dat al twaalf jaar op de fles prijkt.

‘Uit ons onderzoek blijkt dat 95 procent van de respondenten het nieuwe design eigentijdser en verfrissender vindt dan het huidige design. Hierdoor zijn we in staat een bredere groep bierliefhebbers aan te spreken’, aldus Amstel Marketingmanager Jan-Willem Kivits.

Vanaf de jaren ‘50 voert Amstel het bekende logo met het rood-witte vlak, de zogenaamde ‘bull’s eye’. In Amstel-kringen wordt het verhaal gekoesterd dat de bull’s eye ook een ode is aan de oprichters van de brouwerij: De Pesters en Van Marwijk Kooy. Zij waren fervente biljarters en zo zouden de rode en witte bal als inspiratie hebben gediend voor de drager van het Amstel-merkbeeld.

Het nieuwe logo wordt de komende maanden in Nederland doorgevoerd op de andere verpakkingen en promotiematerialen van Amstel. In januari volgen eerst de blikverpakkingen en vervolgens Amstel 1870, Amstel Gold, Amstel Malt, Amstel Light en tenslotte Amstel Bock.

Lees ook:
Heineken had beste jaar van alle biermerken (9 februari 2006)

Altijd op de hoogte blijven?