Mkb-bedrijven kunnen zich aanmelden voor KVK Innovatie Top 100

Innovatie_michal Jarmoluk pixabay

Foto: Michal Jarmoluk via Pixabay

De inschrijving voor de zestiende editie van de KVK Innovatie Top 100 is geopend. De Kamer van Koophandel (KVK) roept alle innovatieve ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf in Nederland op om mee te doen. Inschrijven kan tot en met 9 juli 2021.

Alleen bij KVK geregistreerde ondernemingen en stichtingen kunnen zich aanmelden voor de KVK Innovatie Top 100. De innovatie dient op de markt te zijn gebracht en wordt beoordeeld op groeipotentie, omzet, originaliteit, duurzaamheid en impact voor de branche en de samenleving. Deze editie is er extra aandacht voor ondernemers met nieuwe verdienmodellen en voor digitalisering, het integreren van digitale technologieën in processen. 

Jury

Expertpanels beoordelen deze zomer voor de verschillende sectoren de innovaties. Na deze voorselectie stelt de landelijke jury de ranglijst vast. Hiervoor baseert de jury zich op de voordrachten van de experts. Daarnaast kijkt de jury de websites van de ondernemingen en doet onderzoek. In het najaar worden de 100 bedrijven en hun innovaties gepresenteerd aan het grote publiek.

Innovatieprijs

Aan de KVK Innovatie Top 100 is bewust geen (geld)prijs verbonden. Met de top 100 wil KVK laten zien waartoe het Nederlandse mkb in staat is. De afgelopen vijftien jaar is deze prijs uitgegroeid tot de grootste en belangrijkste innovatieprijs voor het mkb.

Slaaprobot

Somnox uit Delft veroverde met de slaaprobot de eerste plaats in de vorige editie van de KVK Innovatie Top 100 en mag zich een jaar lang het meest innovatieve mkb-bedrijf van Nederland noemen. Noord-Holland was de koploper met 21 bedrijven in de KVK Innovatie Top100, gevolgd door Noord-Brabant met 17 en Zuid-Holland met 16 bedrijven. Na de ICT-sector (18 innovaties) waren de meeste innovaties afkomstig uit de sector food en agro (16) en de creatieve industrie (15).

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Voedingsindustrie in de media | Week 11-2023

Voedingsindustrie in de media | Week 11-2023

Groene transitie binnen de voedingsmiddelenindustrie, onderzoek naar risico’s van ‘nieuwe’ plantaardige voeding en het voedselsysteem kan met 1 graad bijdragen aan de opwarming van de aarde. Wat lazen we afgelopen week? Een greep uit de media.

270 miljoen subsidie voor verduurzaming industrie en energie-innovatieprojecten

270 miljoen subsidie voor verduurzaming industrie en energie-innovatieprojecten

Het kabinet wil dat de Nederlandse industrie gaat verduurzamen en trekt daarvoor 270 miljoen uit. Bedrijven en instellingen die innoveren of investeren in de vermindering van CO2-uitstoot kunnen gebruikt maken van verschillende subsidies die dit voorjaar open gaan.

Student Ashley Foekens ontwikkelt gezondere voedingskeuzes voor de consument

Student Ashley Foekens ontwikkelt gezondere voedingskeuzes voor de consument

Ze is nog druk met de afronding van haar opleiding Food Commerce & Technology bij Hogeschool Inholland Amsterdam, maar nu al heeft Ashley Foekens een indrukwekkende staat van dienst. Het gezondere frikandelbroodje dat zij ontwikkelde tijdens haar stage bij Albert Heijn werd verkozen tot beste product van het jaar. Maar dat is niet alles. In haar laatste...