Moving Mountains komt met bloedende vegan burger en saucijs

Na de introductie in Engeland, Australië en meerdere delen van Europa, zijn de burgers en saucijzen van vleesvervangerproducent Moving Mountains nu ook te koop in Nederland.

Het aantal consumenten dat bewust haar vleesconsumptie wil minderen, de zogeheten ‘flexitariërs’, ligt in Nederland momenteel tussen de 50 en 60%. Deze groep consumenten speelt een belangrijke rol in de groei van alternatieven voor vlees. “We zijn heel verheugd dat onze producten nu voor iedereen verkrijgbaar zijn”, zegt Oprichter Simeon van der Molen van Moving Mountains. De producten van Moving Mountains zijn te krijgen in meer dan 4000 horecabedrijven in Europa.

De ontwikkeling

Aan de ontwikkeling is meer dan drie jaar research voorafgegaan met ruim 500 testrecepten, in samenwerking met wetenschappers, chefs en telers. De Moving Mountains Burger weegt 113,5 gram per stuk en bevat geen cholesterol. Wel bevat de burger 20g plantaardige proteïne en hij is vrij van antibiotica en hormonen. Door het rode bietensap lijkt de burger net echt. De worstjes wegen 57 gram per stuk en zijn verpakt per vier.

Moving Mountains

De doelstelling van Moving Mountains is om producten te produceren die qua uiterlijk, smaak, geur en bite vergelijkbaar zijn met dierlijk vlees. Het Britse bedrijf maakt graag gebruik van de samenwerking met het Europese vleesbedrijf Jan Zandbergennu de verhouding van het Verenigd Koninkrijk met de rest van de wereld op het punt staat te veranderen.

 

Lees ook
Consument heeft geen probleem met vegaburger

Consument heeft geen probleem met vegaburger

Wat is de juiste benaming voor vleesvervangers? Mag een plantaardige vervanging voor worst vegaworst heten? Op 19 oktober stemt het Europees Parlement over een verbod op benamingen als vegaworst of veggieburger omdat deze misleidend zouden zijn. Hoe denken consumenten hierover? Radar vroeg het aan hun testpanel.

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Foodmultinational Nestlé moet de naam van zijn vegetarische ‘Incredible Burger’ veranderen. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag in de rechtszaak die werd aangespannen door het Amerikaanse Impossible Foods, die de Europese markt wil veroveren met zijn eveneens plantaardige ‘Impossible Burger’. Nestlé zegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Oprichters Vegetarische Slager stappen over op zuivelvervangers

Oprichters Vegetarische Slager stappen over op zuivelvervangers

Jaap Korteweg en Niko Koffeman zijn een nieuw bedrijf gestart: Those Vegan Cowboys. De oprichters van het bekende merk De Vegetarische Slager willen zich met hun nieuwe bedrijf richten op de ontwikkeling van plantaardige zuivelvervangers – zoals vegan kaas, yoghurt en boter – met dezelfde smaak als echte zuivel.