Moving Mountains komt met bloedende vegan burger en saucijs

Na de introductie in Engeland, Australië en meerdere delen van Europa, zijn de burgers en saucijzen van vleesvervangerproducent Moving Mountains nu ook te koop in Nederland.

Het aantal consumenten dat bewust haar vleesconsumptie wil minderen, de zogeheten ‘flexitariërs’, ligt in Nederland momenteel tussen de 50 en 60%. Deze groep consumenten speelt een belangrijke rol in de groei van alternatieven voor vlees. “We zijn heel verheugd dat onze producten nu voor iedereen verkrijgbaar zijn”, zegt Oprichter Simeon van der Molen van Moving Mountains. De producten van Moving Mountains zijn te krijgen in meer dan 4000 horecabedrijven in Europa.

De ontwikkeling

Aan de ontwikkeling is meer dan drie jaar research voorafgegaan met ruim 500 testrecepten, in samenwerking met wetenschappers, chefs en telers. De Moving Mountains Burger weegt 113,5 gram per stuk en bevat geen cholesterol. Wel bevat de burger 20g plantaardige proteïne en hij is vrij van antibiotica en hormonen. Door het rode bietensap lijkt de burger net echt. De worstjes wegen 57 gram per stuk en zijn verpakt per vier.

Moving Mountains

De doelstelling van Moving Mountains is om producten te produceren die qua uiterlijk, smaak, geur en bite vergelijkbaar zijn met dierlijk vlees. Het Britse bedrijf maakt graag gebruik van de samenwerking met het Europese vleesbedrijf Jan Zandbergennu de verhouding van het Verenigd Koninkrijk met de rest van de wereld op het punt staat te veranderen.

 

Lees ook
Moving Mountains lanceert plantaardige hot dog

Moving Mountains lanceert plantaardige hot dog

Moving Mountains voegt een nieuw product toe aan het plantaardige assortiment, een vleesloze hotdog. Jan Zandbergen BV brengt het product op de markt voor foodservice en retail partijen in Europa.

Plantaardige Beyond Burger te koop bij AH

Plantaardige Beyond Burger te koop bij AH

Eerder deze week maakte het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat bekend dat zijn net echte vleesloze hamburgers op het vasteland van Europa als eerste in de Belgische winkels van Delhaize en Albert Heijn te vinden zijn. Nederland blijft niet achter. Vanaf volgende week is de burger ook bij de Nederlandse Albert Heijns te koop. Ik proefde de burger...

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Supermarkten verkochten tijdens de Week Zonder Vlees niet alleen meer vleesvervangers, maar ook meer vlees. Dat meldt Distrifood. In maart meldde de Stichting Nationale Week Zonder Vlees nog dat ze dit jaar hun ‘impact hebben verdubbeld’ ten opzichte van vorig jaar. De stichting meet dat aan het aantal deelnemers dat zich inschreef: 57.600....