Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains burger

Foto: Moving Mountains

Moving Mountains, producent van vleesvervangers, zoekt honderd vleeseters om hun producten te testen. Het bedrijf wil op deze manier de vleeseters van de smaak en textuur van hun product overtuigen. 

Het milieu, dierenwelzijn en gezondheidsoverwegingen zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om over te stappen op plataardige alternatieven. Daarnaast is er ook een groep mensen die uit nieuwsgierigheid  vleesvervangers probeert.

Sinds begin 2020 liggen de producten van Moving Mountains in de schappen bij de Jumbo. Met de nieuwe actie wil het bedrijf ook verstokte vleeseters hun producten uit laten proberen. Honderd consumenten mogen de producten uitproberen en hun ervaringen delen. Belangstellenden kunnen zich online opgeven. Simeon van der Molen, founder en CEO van Moving Mountains: "Met deze actie roepen we die mensen op die helemaal geen zin hebben om met vlees te minderen. Koudwatervrees wegnemen door ze mee te laten doen aan een test is drempelverlagend en levert ons weer leerzame feedback op."

Simeon van der Molen richtte in 2016 Moving Montains op. De doelstelling is om producten te produceren die qua uiterlijk, smaak, geur en bite vergelijkbaar zijn met dierlijk vlees. Van der Molen wil de voedselindustrie in beweging krijgen en het alledaagse dieet van de consument veranderen.

 

Lees ook
Eiwitvezels uit soja

Eiwitvezels uit soja

Ojah BV, Nederlandse producent van plantaardige eiwitten, lanceert Plenti ProFiberTM. Voedselfabrikanten kunnen deze eiwitvezels gebruiken bij de ontwikkeling en productie van (deels) plantaardige alternatieven voor dierlijke producten.

Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Plantaardig collectief koopt NoMeat

Plantaardig collectief koopt NoMeat

Voedingsmerken-collectief LIVEKINDLY Collective breidt zijn portfolio uit met vleesvervanger-merk No Meat.