‘Neem de tijd’-campagne van Pickwick
Met de campagne ‘Neem de tijd’ wil Pickwick aandacht besteden aan vragen waar mensen mee rondlopen. Pickwick wil mensen stimuleren om deze vragen te bespreken bij een kop thee. De reclames van Pickwick tonen waargebeurde verhalen van de hoofdpersoon.
“Tea Topics lokken hartverwarmende gesprekken uit en maken het theemoment betekenisvoller”, vertelt Ellen van der Linde, marketing manager Tea bij Jacobs Douwe Egberts Nederland. “In de campagne willen we laten zien hoe waardevol het kan zijn om met volle aandacht te luisteren naar het verhaal van iemand. Met verrassende en bijzondere vragen op elk theelabel wil Pickwick mensen inspireren om een goed gesprek te starten met elkaar.”
Een van de hoofdpersonen in de reclame van Pickwick is Tarek. Hij is gevlucht uit Syrië en woont enkele jaren in Nederland. Tarek wil een leven opbouwen met zijn vrouw en pasgeboren dochtertje. Hij wil graag weer voetballen en door de Pickwick-reclame gaat hij het team in Bennekom vragen of hij bij het team mag.
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd
BvA netwerk van merkleiders lanceert de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.
Foodwatch: Onvoldoende bescherming tegen negatieve invloed van reclames voor voedingsmiddelen
Consumenten in Nederland worden onvoldoende beschermd tegen de negatieve invloed van reclames voor voedingsmiddelen, zegt voedselwaakhond Foodwatch. De organisatie presenteert hierover een nieuw rapport dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Panteia. In het rapport ‘Regulering van reclame voor voedingsmiddelen’ trekt Foodwatch de conclusie dat door...
33,5 miljoen kopjes koffie en 16,2 miljoen koppen thee
Dat drinken Nederlandse consumenten gezamenlijk elke dag volgens derde editie van het Nationaal Koffie & Thee Onderzoek van Koffie & Thee Nederland. “Koffie en thee zijn crisisbestendige dranken. Ze maken deel uit van onze dagelijkse rituelen en geven van oudsher ritme aan de dag”, aldus Koffie & Thee Nederland.