Nespresso investeert 150 miljoen in fabriek

Beeld: Wikipedia commons

Koffiefabrikant Nespresso steekt 160 miljoen Zwitserse franc (ca. 150 miljoen euro) in zijn koffiefabriek in het Zwitserse Romont. Hiermee kan het voldoen aan de groeiende vraag naar de premium koffies. In juni 2021 begint de bouw van een tweede productiehal die plaatst biedt aan tien nieuwe lijnen. De bouw moet ongeveer een jaar gaan duren. Het gaat om de productie van de ‘Vertuo’ en ‘Professional’ koffies. De afgelopen twee jaar breidde Nespresso de fabriek in Romont al uit met vier productielijnen en een centrum voor productontwikkeling.

Duurzaam

De fabriek in Romont was de eerste in Zwitserland die een gouden label behaalde volgens de LEED-standaard. Zo maakt de fabriek geen afval dat niet meer te hergebruiken valt en worden hitte en water hergebruikt. Ook gaat de warmte van de koffiebranders naar het voorverwarmen van de groene koffiebonen en het warmhouden van de fabriek zelf. Als er warmte over blijft gaat dat naar woningen in de omgeving.

Bron: Nestle-Nespresso

Thema's
Lees ook
Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nestlé introduceert koffiecapsules die voor 80% uit gerecycled aluminium bestaan. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt in een persbericht. Het eerste koffieproduct dat in deze capsules zijn verpakt, is de Original Line Master Origin Colombia koffie van Nespresso. Volgens Nestlé zijn dit de eerste cups die gemaakt zijn van 80% gerecycled...

Nespresso zet Zimbabwaanse koffie langzaam terug op tafel

Nespresso zet Zimbabwaanse koffie langzaam terug op tafel

Een van de beste koffies ter wereld was bijna van het toneel verdwenen. Omdat Nespresso - onderdeel van de Zwitserse multinational Nestlé - bereid is flink wat extra te betalen, kunnen kleine boeren de ooit bloeiende koffiesector in Zimbabwe van de ondergang redden. Eind jaren 80 produceerde Zimbabwe ongeveer 15.000 ton koffie per jaar. Door...

Nespresso, what else? Starbucks dus

Nespresso, what else? Starbucks dus

Nestlé gaat producten onder de naam Starbucks verkopen. Omdat er onvoldoende groei zit in de eigen merken Nespresso, Nescafé en Dolce Gusto, besloot het Zwitserse levensmiddelenconcern tot een een merkdeal met de Amerikaanse koffieketen. Nestlé betaalt eenmalig $7,15 miljard (€6 miljard) in ruil voor het 'eeuwigdurende' recht om wereldwijd koffie, muffins...