Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

nestle

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Geef elk kind een goede start van het schooljaar, is de leus die bij de campagne hoort. In 2020 was er een vergelijkbare actie, ‘Boodschappen voor jou, boodschappen voor hen’, waarbij het bedrag opliep tot € 113.740. De actie duurde toen één week, terwijl Back to School drie weken doorloopt, van 30 augustus tot en met 19 september. Deelnemende merken zijn onder andere Maggi, Garden Gourmet, Kitkat en Nescafé Dolce Gusto. 

In het persbericht zegt Erik Rikken, commercieel directeur bij Nestlé Nederland: ‘In Nederland is het niet vanzelfsprekend dat elk kind de dag goed begint met een voedzaam ontbijt, een gevarieerde lunchtrommel met een gezonde snack meekrijgt en de dag afsluit met een warme maaltijd. Gevarieerde voeding is essentieel voor een goede kwaliteit van leven en daarom vinden we het belangrijk om met deze actie een bijdrage te kunnen leveren aan armoedebestrijding in Nederland.’

Heleen van den Berg, hoofd Nationale Hulp bij het Rode Kruis: ‘Sinds het begin van de coronacrisis helpt het Rode Kruis mensen die als gevolg van de crisis moeite hebben rond te komen. Dit doen wij onder meer met boodschappenkaarten van Albert Heijn. Dankzij deze actie van Nestlé kan het Rode Kruis de komende periode ruim 8000 gezinnen helpen.’  

Lees ook
Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

MVO Nederland, Fairtrade Nederland en Solidaridad lanceren Goede Koffie, een campagne die bedrijven bewust maakt van het belang van duurzame koffie met een eerlijke prijs op de werkvloer. Alleen als koffieboeren een goede prijs krijgen kunnen ze investeren in de toekomst en onduurzame praktijken zoals kinderarbeid voorkomen. De campagne richt zich specifiek...

Energie-intensieve branches luiden de noodklok met campagne ‘Laat het ons blijven maken’

Energie-intensieve branches luiden de noodklok met campagne ‘Laat het ons blijven maken’

Via de gezamenlijke campagne #laathetonsblijvenmaken luiden 17 energie-intensieve branches de noodklok en roepen zij de politiek op om op korte termijn hun ondernemers tijdelijk tegemoet te komen.

Albert Heijn start met AH Overblijvers om 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen

Albert Heijn start met AH Overblijvers om 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen

Albert Heijn start vanaf 5 september met AH Overblijvens-pakketten. Overblijvers zijn producten die aan het eind van de dag overblijven en een naderende houdbaarheidsdatum hebben of uit het assortiment gaan. Klanten van Albert Heijn kunnen deze pakketten via de app kopen.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren