Nestlé investeert miljoenen in Nunspeet

Nestlé gaat 80 miljoen euro investeren in haar babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Daarmee onderstreept het voedingsmiddelenbedrijf de langdurige relatie die het bedrijf heeft met Nederland.

De fabriek in Nunspeet wordt uitgebreid met een innovatieve technische installatie voor de productie van speciale zuigelingenvoeding. Deze voeding is ontwikkeld voor Nestlé Health Science in het Nestlé Product Technology Center voor baby’s met een eiwitallergie.

Voedselallergieën

De afgelopen tien jaar is het aantal voedselallergieën sterk toegenomen. In sommige geïndustrialiseerde landen heeft tien procent van de baby’s een voedselallergie, stelt het bedrijf.

"Nederland en Nestlé zijn met elkaar verbonden sinds 1869, toen hier onze eerste producten verkocht werden", vertelde Marc Boersch, CEO van Nestlé Nederland. "Onze babyvoedingsfabriek heeft haar wortels in Nunspeet sinds 1895.”

De miljoeneninvestering is in de fabriek gevierd in aanwezigheid van onder andere Clemens Cornielje, Commissaris van de Koning in Gelderland, en Maarten Camps, secretaris-generaal van het ministerie van EZ.

Extra werkgelegenheid

De investering creëert tijdens de werkzaamheden extra werkgelegenheid voor tientallen mensen. De uitbreiding zal in 2017 operationeel zijn.

Lees ook:

Lees ook
Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé komt met een wonderlijk product dat uitkomst biedt voor dierenvrienden die allergisch zijn voor katten. Onder het merk Purina heeft het bedrijf namelijk kattenvoer ontwikkeld dat de hoeveelheid allergenen in het haar en de huidschilfers van de kat reduceert. Wereldwijd is een op de vijf volwassenen in meer of mindere mate allergisch voor...

The Greenery komt met verspakketten voor baby’s

The Greenery komt met verspakketten voor baby’s

Groente- en fruitleverancier The Greenery introduceert verspakketten waar ouders zelf babymaaltijden van kunnen maken. De pakketten bevatten ingrediënten als groente, fruit en kruiden voor zes tot tien babyhapjes, en zijn voorzien van recepten. Vanaf 24 februari zijn ze verkrijgbaar bij Jumbo supermarkten. Gezond en vers geniet bij steeds meer...

Chocopasta voor baby’s wint Gouden Windei 2019

Chocopasta voor baby’s wint Gouden Windei 2019

Ook dit jaar maakte Foodwatch weer een aantal partijen ongelukkig met Gouden Windei-verkiezing voor het meest misleidende product. Dit jaar werd chocopasta voor baby’s van De Kleine Keuken door het publiek als meest misleidend ervaren. ‘Vanaf 8 maanden’ staat er groot op de pot biologische chocopasta van De Kleine Keuken. De talloze...