Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nestle logo

Beeld: Nestlé

Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.

Tussendoortje

Volgens eigen onderzoek zijn de meeste consumenten van proteïnerepen op zoek naar plantaardige eiwitbronnen zonder toevoegingen. Plantaardig eiwit geniet volgens Nestlé de voorkeur om een actieve levensstijl te ondersteunen. De nieuwe repen bevatten tien gram eiwit afkomstig van erwten en noten en zijn bedoeld als tussendoortje. Verder zijn de repen vrij van kunstmatige kleurstoffen, conserveringsmiddelen, gluten en dierlijke producten. De repen zijn verkrijgbaar in de smaken amandel, pinda & extra pure chocolade en cashew, blauwe bes en pure chocolade. Louise Barrett, Head of Nestlé Confectionery Product Technology Center in York: “Erwteneiwit heeft onze aandacht omdat het een hoog eiwitgehalte heeft én een plantaardig eiwit is. Bij het ontwikkelen van deze nieuwe YES! repen, hebben we gekozen voor erwten- en noteneiwit om echt op te vallen tussen de vele andere repen op de markt.”

Verpakkingen

De verpakkingen gemaakt van 87% papiervezels. Nestlé zegt hierbij tegen de uitdaging aan te lopen dat de wikkels in Nederland, in tegenstelling tot veel andere landen, niet bij het oud papier mogen. Het bedrijf is met verschillende partijen in gesprek om te kijken wat voor recycling mogelijkheden deze papieren verpakking biedt in Nederland.

Bron: Nestlé

 

Lees ook
Interview: Nestlé in coronatijd

Interview: Nestlé in coronatijd

De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Foodmultinational Nestlé moet de naam van zijn vegetarische ‘Incredible Burger’ veranderen. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag in de rechtszaak die werd aangespannen door het Amerikaanse Impossible Foods, die de Europese markt wil veroveren met zijn eveneens plantaardige ‘Impossible Burger’. Nestlé zegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nespresso introduceert koffiecup van 80% gerecycled aluminium

Nestlé introduceert koffiecapsules die voor 80% uit gerecycled aluminium bestaan. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt in een persbericht. Het eerste koffieproduct dat in deze capsules zijn verpakt, is de Original Line Master Origin Colombia koffie van Nespresso. Volgens Nestlé zijn dit de eerste cups die gemaakt zijn van 80% gerecycled...