Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nestle logo

Beeld: Nestlé

Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.

Tussendoortje

Volgens eigen onderzoek zijn de meeste consumenten van proteïnerepen op zoek naar plantaardige eiwitbronnen zonder toevoegingen. Plantaardig eiwit geniet volgens Nestlé de voorkeur om een actieve levensstijl te ondersteunen. De nieuwe repen bevatten tien gram eiwit afkomstig van erwten en noten en zijn bedoeld als tussendoortje. Verder zijn de repen vrij van kunstmatige kleurstoffen, conserveringsmiddelen, gluten en dierlijke producten. De repen zijn verkrijgbaar in de smaken amandel, pinda & extra pure chocolade en cashew, blauwe bes en pure chocolade. Louise Barrett, Head of Nestlé Confectionery Product Technology Center in York: “Erwteneiwit heeft onze aandacht omdat het een hoog eiwitgehalte heeft én een plantaardig eiwit is. Bij het ontwikkelen van deze nieuwe YES! repen, hebben we gekozen voor erwten- en noteneiwit om echt op te vallen tussen de vele andere repen op de markt.”

Verpakkingen

De verpakkingen gemaakt van 87% papiervezels. Nestlé zegt hierbij tegen de uitdaging aan te lopen dat de wikkels in Nederland, in tegenstelling tot veel andere landen, niet bij het oud papier mogen. Het bedrijf is met verschillende partijen in gesprek om te kijken wat voor recycling mogelijkheden deze papieren verpakking biedt in Nederland.

Bron: Nestlé

 

Lees ook
Zoektocht naar diervrije zuivel

Zoektocht naar diervrije zuivel

Na de verkoop van de Vegetarische Slager aan Unilever gaan Jaap Korteweg en Partij-voor-de-Dieren-senator Niko Koffeman met Those Vegan Cowboys een nieuw avontuur aan. Hun doel: het ontwikkelen van plantaardige alternatieven voor melk, kaas, yoghurt en boter. In hun lab in Gent moet de magie gaan plaatsvinden. EVMI sprak met Niko Koffeman. De roestvrijstalen...

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.

Interview: Nestlé in coronatijd

Interview: Nestlé in coronatijd

De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...