Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nestle logo

Beeld: Nestlé

Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.

Tussendoortje

Volgens eigen onderzoek zijn de meeste consumenten van proteïnerepen op zoek naar plantaardige eiwitbronnen zonder toevoegingen. Plantaardig eiwit geniet volgens Nestlé de voorkeur om een actieve levensstijl te ondersteunen. De nieuwe repen bevatten tien gram eiwit afkomstig van erwten en noten en zijn bedoeld als tussendoortje. Verder zijn de repen vrij van kunstmatige kleurstoffen, conserveringsmiddelen, gluten en dierlijke producten. De repen zijn verkrijgbaar in de smaken amandel, pinda & extra pure chocolade en cashew, blauwe bes en pure chocolade. Louise Barrett, Head of Nestlé Confectionery Product Technology Center in York: “Erwteneiwit heeft onze aandacht omdat het een hoog eiwitgehalte heeft én een plantaardig eiwit is. Bij het ontwikkelen van deze nieuwe YES! repen, hebben we gekozen voor erwten- en noteneiwit om echt op te vallen tussen de vele andere repen op de markt.”

Verpakkingen

De verpakkingen gemaakt van 87% papiervezels. Nestlé zegt hierbij tegen de uitdaging aan te lopen dat de wikkels in Nederland, in tegenstelling tot veel andere landen, niet bij het oud papier mogen. Het bedrijf is met verschillende partijen in gesprek om te kijken wat voor recycling mogelijkheden deze papieren verpakking biedt in Nederland.

Bron: Nestlé

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Meatless Farm maakt omslag van soja naar erwt

Meatless Farm maakt omslag van soja naar erwt

Vleesvervangerproducent Meatless Farm gebruikt voortaan erwt in plaats van soja in alle producten. Meatless Farm maakt de overstap omdat het verbouwen van erwten minder belastend is voor het klimaat en de gezondheid.

Plantaardige  melk van erwten | “We staan op een keerpunt”

Plantaardige melk van erwten | “We staan op een keerpunt”

Als dochter van een tuinder kreeg Amy Wezenberg (22) op jonge leeftijd al veel mee van de voedsel­wereld. Dat bracht haar tot een studie International Food Business en het ontwikkelen van haar eigen plantaardige ijs.

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.