Nestlé opent onderzoeksinstituut voor verpakkingen

nestle-hq

Nestlé opent een nieuw onderzoeksinstituut in Lausanne, Zwitserland om duurzame verpakkingen te ontwikkelen. Hiermee wil het bedrijf een eerste stap zetten richting het doel om in 2025 100% van zijn verpakkingen recyclebaar of herbruikbaar te maken.

In het Nestlé Institute of Packaging Sciences zullen 50 mensen komen te werken. Het laboratorium wordt uitgerust met geavanceerde faciliteiten om zo snel mogelijk fysieke prototypes te kunnen fabriceren.

Onderzoek

Het instituut zal de veiligheid en functionaliteit van verschillende duurzame verpakkingsmaterialen evalueren. Tot de onderzoeksgebieden behoren recyclebare, biologisch afbreekbare of composteerbare polymeren, functioneel papier, alsmede nieuwe verpakkingsconcepten en technologieën om de recyclebaarheid van plastic verpakkingen te vergroten. De nieuwe oplossingen zullen in verschillende productcategorieën worden getest voordat ze internationaal worden uitgerold.

Lees ook
Goede tijden voor Nestlé

Goede tijden voor Nestlé

De Zwitserse voedingsmiddelengigant Nestlé presenteerde deze week positieve jaarcijfers, nieuwe directieleden en nieuwe producten. Nestlé heeft afgelopen jaar haar omzet laten groeienmet 3% tot 91,4 miljard Zwitserse frank, zo’n 80,4 miljard euro. Vooral in de Verenigde Staten en China werden goede zaken gedaan, met name met...

Laurent Willaerts nieuwe directeur &samhoud food

Laurent Willaerts nieuwe directeur &samhoud food

&samhoud food stelt Laurent Willaerts aan als nieuwe algemeen directeur. De voormalige directeur van Nestlé Professional sluit aan als partner bij de start-up. Als voormalig algemeen directeur van Nestlé Professional heeft Willaerts ruim 13 jaar ervaring in de branche. Hij is enthousiast over de missie van &samhoud. “Het...

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Winkelen, ontvangen, genieten, ophalen, reinigen, navullen en hergebruiken. Dat is het mantra van het nieuwe initiatief ‘Loop’, waar multinationals als Nestlé, Unilever, Mondelez, en Danone zich al bij hebben aangesloten. Consumenten krijgen verpakkingen in bruikleen en sturen deze terug wanneer het product op is. Loop is een...