Nestlé schakelt hulp in van ‘Raad van Kinderen’

Nestlé Raad van Kinderen, via persbericht

Nestlé heeft de hulp ingeschakeld van een ‘Raad van Kinderen’. Deze Raad geeft Nestlé advies over wat het kan doen om kinderen in Nederland te helpen gezonder te eten. Recent kwam de Raad met adviezen, liet het voedingsmiddelenbedrijf afgelopen vrijdag weten via een persbericht.

“Wat kan Nestlé doen om kinderen gezonde voedingskeuzes te laten maken?” vroeg het voedingsmiddelenbedrijf afgelopen mei aan de Raad van Kinderen. Met behulp van een aantal Nestlé collega’s, een leerkracht en een adviseur van de Missing Chapter Foundation formuleerden zij een advies met mogelijke oplossingen en denkrichtingen.

Nestlé voert een anti-kindermarketingbeleid, maar wil kinderen in Nederland toch kunnen voorzien van de juiste kennis om hen te helpen gezonde keuzes te maken. “Daarom hebben we deze vraag aan de Raad van Kinderen voorgelegd,” aldus Judy Schnitger – Zwinkels. “Kinderen, en zeker kinderen in deze tijd, zien vaak meer kansen en mogelijkheden. Met hen in gesprek gaan en luisteren naar hun ideeën, maakt organisaties als Nestlé toekomstbestendiger.” Nestlé’s Raad van Kinderen bestaat uit 16 kinderen uit groep 8.

Bewust kunnen kiezen

Inmiddels heeft de Raad zijn adviezen aan Nestlé gepresenteerd. De kinderen gaven Nestlé als suggestie dat het duidelijker kan aangeven hoe (on)gezond een product is, zodat consumenten met die informatie een bewuste en gezonde keuze kan maken. “Voor kinderen is het belangrijk om de informatie op een verpakking simpel te houden en dat mag best op een leuke manier,” schrijft Nestlé. “Bijvoorbeeld door op de verpakking aan te geven hoelang je moet fietsen of lopen om het aantal calorieën te verbranden.”

Nestlé gaat de adviezen van de Raad van Kinderen komende tijd verder uitwerken en uitvoeren waar dit binnen de bedrijfsvoering past. Daarnaast gaat het bedrijf een structurele samenwerking aan met de Raad van Kinderen en mogen zij blijven meedenken over strategische en maatschappelijke vraagstukken van Nestlé. Deze Raad moet bijdragen aan het Nestlé for Healthier Kids programma.

Lees ook
Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé ontwikkelt allergenenreducerend kattenvoer

Nestlé komt met een wonderlijk product dat uitkomst biedt voor dierenvrienden die allergisch zijn voor katten. Onder het merk Purina heeft het bedrijf namelijk kattenvoer ontwikkeld dat de hoeveelheid allergenen in het haar en de huidschilfers van de kat reduceert. Wereldwijd is een op de vijf volwassenen in meer of mindere mate allergisch voor...

Consumentenbond: Veel zout in vleesvervangers

Consumentenbond: Veel zout in vleesvervangers

Vleesvervangers zijn populair, maar zijn deze ook gezond en hoe zit het met de smaak? De consumentenbond testte zestien vegetarische hamburgers. En concludeerde grote verschillen op het gebied van smaak en gezondheid tussen deze vleesvervangers. De burgers bevatten vooral veel zout.

‘30% minder suiker’ klinkt verkeerd en verkoopt niet

‘30% minder suiker’ klinkt verkeerd en verkoopt niet

De in suiker verlaagde chocoladereep Milkybar Wowsomes van Nestlé is van de markt gehaald na tegenvallende verkoopcijfers. De Milkybar Wowsomes was het eerste product waarin Nestlé zijn nieuwe ‘holle’ suiker toepaste. Het voedingsconcern maakte de holle suiker door water, suiker en melk met kracht in warme...