Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona

beyond-meat-burger-foodlog

Beyond Meat verkocht drie maal zo veel van zijn producten tijden de lockdown. Om dit mogelijk te maken, investeerde het bedrijf. Dit leidde tot een netto verlies.

Vleesgebrek

In het tweede kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 69% in vergelijking met vorig jaar. In de Verenigde Staten steeg de verkoop nog harder, met 195%. Daar waren namelijk minder vleesproducten te krijgen in de supermarkt, doordat slachthuizen moesten sluiten door corona-uitbraken onder het personeel. Om de verhoogde afzet mogelijk te maken, moest Beyond Meat flinke kosten maken. Zo kostte het miljoenen om vleesvervangers die bedoeld waren voor de horeca opnieuw te verpakken om ze te kunnen verkopen in de supermarkt. Ook verloor Beyond Meat 60% van de verkoop aan horeca. Het bedrijf verloor netto 10,2 miljoen dollar. Dit was in 2019 9,4 miljoen dollar.

Bron: Telegraaf

Thema's
Lees ook
Beurswaarde Beyond Meat onderuit door aankondiging McPlant

Beurswaarde Beyond Meat onderuit door aankondiging McPlant

McDonald's brengt met ingang van volgend jaar een eigen lijn vleesvervangers onder de naam McPlant. Het eerste vleesvrije product wordt een McPlant-burger, daarna volgen ook plantaardige kipstukjes en ontbijtbroodjes.

Lotus Bakeries groeit ondanks corona met 8,4%

Lotus Bakeries groeit ondanks corona met 8,4%

De omzet van Lotus Bakeries groeide het eerste half jaar van 2020 met 8,4% ten opzichte van 2019. Met name de Biscoff-lijn droeg de groei. Alle buiten-de-deur producten, zoals Snelle Jelles, verkochten slecht door corona-lockdowns.

Omzet Just Eat Takeaway.com groeit tot 1 miljard

Omzet Just Eat Takeaway.com groeit tot 1 miljard

De omzet van Just Eat Takeaway groeide met 44% in vergelijking met vorig jaar. Tegelijkertijd verzesvoudigde het verlies, met name door overnames. In Nederland groeide het aantal bestellingen met 24%.