PepsiCo gaat ‘bio’ met Fuelosophy

22 november 2006

NEW YORK - De Amerikaanse voedingsgigant PepsiCo heeft onder het merk Fuelosophy een nieuwe productlijn van op magere melk gebaseerde energiedrankjes op de markt gebracht.

Daarmee hoopt het concern in de smaak te vallen bij klanten van de supermarktketen Whole Foods, dat voornamelijk biologische en natuurlijke producten in het assortiment heeft, aldus de Amerikaanse marketing website AdAge.com.

Volgens AdAge.com is er zowel op de verpakking als op de webite van de Fuelosophy-producten geen enkele verwijzing naar Pepsi te vinden.

De web site denkt dat de 'vermomming' noodzakelijk is omdat de klanten van Whole Foods een product van een grote multinational niet zo snel zullen accepteren. Whole Foods is één van de snelst groeiende supermarktketens in de Verenigde Staten, met een omzetgroei van 20% over de eerste 40 weken van 2006. 

Bekijk het nieuwsarchief op alle berichten over PepsiCo

Altijd op de hoogte blijven?