Pandriks neemt GGG en Sauer Mühle over

pandriks

Pandriks heeft de Duitse bedrijven Gutes Gut Gebacken (GGG) en Sauer Mühle overgenomen. Met de overname breidt het bedrijf uit Meppel de diepgevroren bake-off productie in centraal Duitsland uit.

GGG is een biologische bakkerij die sterk is in bake-off. De biologische ingrediënten zijn afkomstig uit de wateraangedreven korenmolen Sauer Mühle. Deze wordt ook overgenomen. Pandriks kocht beide bedrijven van W-E-G Stiftung & Co.

Met de overname betreedt Pandriks de grootste biologische brood markt in Europa. Het bedrijf wil zo een verdere stap zetten richting de strategische doelstelling om een leidende ambachtelijke bake-off bakker in Europa te worden.

Versnelde groei

GGG heeft al 50 miljoen geïnvesteerd in een nieuwe biologische bake-off fabriek die werkt volgens het ‘Pandriks bake-off-concept’. Met Pandriks kan GGG gebruikmaken van Pandriks bake-off technologie en know-how om zo versnelde groei te realiseren.

Pandriks voegt extra (biologische) productiecapaciteit toe. Met GGG kan het uitbreidende klantenbestand in Europa bediend worden vanuit het centraal gelegen Fulda.

Traditioneel procedé

Ambachtelijk bake-off broodproducent Pandriks bakt brood volgens een traditioneel bakprocedé dat tot 24 uur duurt. Ondanks de industriële productiemethode, blijven de natuurlijke kwaliteiten van traditioneel brood behouden, dus vrij van supplementen en additieven, aldus het bedrijf.

Lees ook:

 
Lees ook
Ahold geïnteresseerd in overname Hema

Ahold geïnteresseerd in overname Hema

Ahold Delzaize zich wil mengen in de overnamestrijd rond Hema. Dat meldt het Financieele Dagblad op basis van bronnen. Het supermarktconcern zou volgens de krant de hulp van zakenbank Lazard hebben ingeroepen. Potentiele bieder van Hema hebben tot maandag 13 juli om hun interesse kenbaar te maken.

Henk en Bart Schellekens nemen Bon Vivant over

Henk en Bart Schellekens nemen Bon Vivant over

Sinds 1987 verzorgt de coöperatie Bon Vivant de in‐ en verkoop van scharrel‐ en biologisch vlees in Nederland. De coöperatie gaat nu verder onder leiding van Henk en Bart Schellekens. Zij willen de consument het meest diervriendelijke, gezondste en kwalitatief beste vlees van Nederlandse bodem bieden.

Biologisch groeit niet meer, consumenten vinden het te duur

Biologisch groeit niet meer, consumenten vinden het te duur

Het marktaandeel van biologisch in Nederland is weliswaar klein (3,2%), maar het groeide jarenlang met en hoog percentage. In 2018 was nog sprake van een groei van 8,2%. Net nu de Europese Commissie heeft laten weten dat 25% van de Europese landbouw krachtens de Green Deal biologisch moet zijn in 2030, lijkt de groei eruit.