Planbureau leefomgeving wil herziening aanpak eiwittransitie

Beeld: Pixabay Het PBL beschouwt in nieuw beleid consumptiegedrag als uiting van sociaal-culturele routines in plaats van individuele keuzes. Het bureau adviseert dus om pogingen om de Nederlandse consument meer plantaardig te laten eten toe te spitsen op specifieke situaties, zoals thuis koken. Hierbij wil het planbureau actief allerlei actoren b...
Lees ook
Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk

Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk

De supermarktomzet aan duurzame voeding wordt steeds groter. In 2021 had 22 procent van de omzet aan voeding een duurzaamheidskeurmerk. In 2013 was dit nog maar 8 procent. Vooral producten als varkensvlees, verse vis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk. Dit blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2021 van Wageningen University & Research...

Broers zetten zout water om naar drinkwater

Broers zetten zout water om naar drinkwater

Broers Tammo en Jort Wildschut lanceren het merk Sea Water. Hiervoor zetten ze lokaal zeewater om naar drinkwater. Hiermee willen ze bewustzijn creëren voor de wereldwijde waterschaarste en consumenten stimuleren om lokaal water te drinken.

Meatable presenteert worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees

Meatable presenteert worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees

Meatable produceert varkens- en rundvlees op basis van één dierlijke cel. 20 juli presenteerde de kweekvleesproducent de eerste beelden van een worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees. Meatable verwacht dit product in 2025 op de markt te kunnen brengen.