Plantaardig collectief koopt NoMeat

nomeat

Voedingsmerken-collectief LIVEKINDLY Collective breidt zijn portfolio uit met vleesvervanger-merk No Meat.

No Meat is onderdeel van Iceland Foods en maakt plantaardige producten zoals de No Bull burger, No Porkies worstjes en No Moo chocoladepudding. Met de acquisitie van het Britse merk werkt LIVEKINDLY verder aan de ambitie om de hele wereld plantaardig, gezond en milieuvriendelijk te laten consumeren. "Met No Meat hebben we nu ook een voedingsmerk dat zich richt op bevroren plantaardige voeding en maaltijden. Het merk is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een enorm succes met haar bekroonde, kwalitatieve én lekkere producten", aldus Domenico Speciale, General Manager van LIVEKINDLY Collective in het persbericht.

Vanaf april 2021 kan Iceland Foods dankzij de acquisitie ook de andere merken die zijn aangesloten bij LIVEKINDLY Collective aanbieden in de winkels waar NoMeat al verkrijgbaar is, zoals de winkels van Iceland en The Food Warehouse in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Over LIVEKINDLY Collective

LIVEKINDLY Collective werd in maart 2020 opgericht en heeft diverse heritage- en startup-voedingsmerken onder zijn hoede, zoals The Fry Family Food Co., Oumph! en LikeMeat. Het bedrijf helpt de merken bij de distributie van de producten en wil de beschikbaarheid ervan vergroten. De organisatie krijgt daarbij steun van diverse entrepeneurs, investeerders en wereldleiders en werkt samen met zaadtelers, producenten en distributeurs. Naar eigen zeggen is LIVEKINDLY Collective de enige partij in de plantaardige voedingssector die de hele waardeketen van productie bezit.

 

Thema's
Lees ook
Meatless Farm start crowdfunding

Meatless Farm start crowdfunding

Meatless Farm start een crowdfunding. Onder de noemer ‘verdeelt de M...F... taart' geeft de producent van vleesvangers consumenten een kans om aandelen te kopen. Het bedrijf geeft voor het eerst aandelen uit voor individuele beleggers. Dit gebeurt via het crowdfunding platform Crowdcube.

Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm opent een nieuwe productielocatie in Nederland. Hiervoor gebruikt de Britse producent van vleesvervangers de productielocatie van Van Loon Group in Almere. Hiermee verhoogt Meatless Farm de productiecapaciteit met 25 procent.

The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

De Dutch Weed Burger verbindt zich aan het Livekindly Collective, een collectief van plantaardige voedingsbedrijven. The Dutch weedburger, dat zeewier als hoofdingrediënt gebruikt, is het vijfde merk dat zich aansluit bij het collectief. Eerder namen The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat dezelfde stap.