PostNL breidt foodbezorging uit

postNL

PostNL gaat foodproducten voortaan 7 dagen per week bezorgen. Met het eigen foodnetwerk wil het bedrijf de beste logistieke partij voor online food in de Benelux worden. Sinds deze maand bezorgt het bedrijf ook de maaltijdboxen van Marley Spoon en De Krat.

Dat meldt PostNL. Behalve het elke dag in de avonduren bezorgen, biedt de PostNL-app consumenten ook nauwkeuriger informatie over het bezorgmoment. Het tijdvak waarbinnen PostNL aanbelt, is verkort naar 30 minuten.

PostNL heeft een speciaal foodnetwerk met eigen IT-applicatie ontwikkeld, waarmee verzenders en ontvangers hun bestelling realtime kunnen volgen.

Vraag groeit

Volgens PostNL bestellen steeds meer mensen hun foodproducten online, zowel in grote steden als in de buitengebieden. Het bedrijf bezorgt boodschappen, maaltijdboxen en speciaal-producten zoals vlees en sportvoeding.

Voor ruim 30 bedrijven

Ruim 30 bedrijven maken al gebruik van de bezorgdienst, waaronder Ekoplaza, Ekomenu, Hoogvliet, Sligro, Mathijs Maaltijdbox, Streekbox, Naturalicious, Samen een koe kopen.nl en Body&Fit.

De producten worden vervoerd in de speciale PostNL-koelbox die samen met de universiteit van Wageningen is ontwikkeld.

Lees ook
New York Pizza bezorgt als eerste veganistische pizza in Europa

New York Pizza bezorgt als eerste veganistische pizza in Europa

New York Pizza gaat naast het gebruikelijke assortiment nu ook veganistische pizza bezorgen. Deze pizza is volgens New York Pizza een verantwoorde keuze en hiermee wil het bedrijf veganisten tegemoet komen. Vanaf 16 april is de veganistische pizza in iedere vestiging te bestellen. Voor het maken van de pizza zocht New York Pizza de samenwerking met...

Jumbo lanceert ‘virtuele’ pop-up supermarkt

Jumbo lanceert ‘virtuele’ pop-up supermarkt

Supermarktketen Jumbo is in Rotterdam een pop-up supermarkt gestart, waar klanten niet naar binnen kunnen. De etalageruiten zien eruit als winkelschappen met populaire producten. Voorbijgangers kunnen met de Jumbo-app de barcode van de afgebeelde producten scannen en bestellen. De boodschappen kunnen vervolgens worden opgehaald bij een ophaalpunt in...

Barcode wint terrein bij online verkopen

Bij het online verkopen van producten in webwinkels wordt steeds vaker een barcode gebruikt. Nieuwe online aanbieders leveren dan ook de belangrijkste groei in het aantal GS1 deelnemers. Dat staat in het GS1 Nederland Jaarplan 2017+. Vanwege de hoge implementatiegraad staan de identificatiestandaarden in de belangstelling van bedrijven als Google, eBay maar ook van Bol.com en Amazon, stelt GS1 Nederland. Fouten in codes Toch gaat het bij het gebruik van GS1 barcodes (EAN codes) door online bedrijven nog wel eens fout, stelt de organisatie. Zo gebruiken sommige online aanbieders meerdere GS1 codes...