PostNL gaat zich versneld omvormen naar specialist pakketbezorging. Food speelt hierbij een belangrijke rol. PostNL wil de nummer één worden in food. Dit blijkt uit een interview van Logistiek met Daan Koek, manager online food.
Foodmarkt
Vorig jaar gaf Jeroen Veldstra, directeur HR en sourcing van PostNL, al aan dat de foodmarkt voor PostNL erg interessant is. Inmiddels maken supermarkten en foodaanbieders als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon, De Krat en Mathijs Maaltijdbox al gebruik van de pakketbezorging.
Speciale foodbox
PostNL investeert het nodige in het bezorgen van food. Zo heeft het bedrijf een speciale foodbox met koelelement ontwikkeld. Ook heeft PostNL een eigen foodnetwerk ingericht. Een start-up binnen een groot bedrijf noemt manager online food Daan Koek het. De afdeling heeft zijn eigen IT, eigen app, eigen commercie en eigen operatie. “Je krijgt bij online food met andere vraagstukken te maken dan bij gewone pakketten. Dat vraagt om een nog flexibeler team.”
Lees ook: