Roo’bar wint Veggie Bite Award 2015
Biologische snoep/energiereep Roo’bar is winnaar van de Veggie Bite Award 2015, als meest innovatief foodproduct van het jaar.
De Veggie Bite Award is een aanmoedigingsprijs voor innovatieve foodmerken die ‘happy, healthy en echt eten produceren, kiezen voor meer groente op het bord en inspiratie geven om vaker het vlees te vergeten’.
Opmars
De reep is zeer populair in Duitsland en volgens de vakjury bezig met een opmars in Nederland. "Het biedt een range energierepen die raw, zoet zonder suiker, vegan én glutenvrij zijn."
Winnaar van de foodbloggers/Publieksprijs van de Veggie Bite Award 2015 is de Vegetarische Slager met Visvrije Tonyn en Gehacktbal. De uitverkiezing kwam volgens de jury niet als verrassing. “Revolutionaire vleesvervangers met een juicy beet zijn enorm in opmars.”
'Te zout/te zoet'
Volgens de vakjury grijpt de foodindustrie bij hun producten nog steeds te makkelijk naar ‘goedkope smaakmakers zout, suiker, bindmiddelen en e-nummers’. Hierdoor zijn supermarkt-producten in haar ogen nog steeds te zout en te zoet.
“Voedselproducenten trekken alles uit de kast om ons verslaafd te krijgen aan hun producten”, zegt foodinspirator Jacinta Bokma, die initiatiefnemer is van de Veggie Bite Award. Volgens haar groeit de vraag naar gezondere alternatieven explosief.
Lees ook:
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Vegetarische recepten meest gekozen categorie bij HelloFresh in 2022
De helft van de Nederlanders wil minderen in hun vlees- en visconsumptie, blijkt uit recent onderzoek* van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Het afgelopen jaar werden vegetarische recepten zelfs het meest gekozen door klanten. Om vegetarisch eten voor de consument makkelijker te maken, werkt HelloFresh de hele maand maart samen met de Vegetarische...
World Animal Protection roept op tot meer plantaardige kerstdiners
Er komen steeds meer vegan restaurants en de supermarktschappen liggen steeds voller met vegaburgers en havermelk, maar tijdens de feestdagen is een plantaardige maaltijd nog niet in trek. Meer dan 80 procent van de Nederlanders eet met kerst vlees, blijkt uit onderzoek door DirectResearch in opdracht van World Animal Protection. De organisatie wil...
Nederlandse Nationale Week Zonder Vlees-campagne krijgt Europees vervolg
De Nationale Week Zonder Vlees wordt vanaf 2023 Europees uitgebreid. Het eerste land dat aan de beurt is in deze uitbreiding is België, in oktober 2023. Na België zullen andere Europese landen volgen.