Roo’bar wint Veggie Bite Award 2015

evmi-roobar

Biologische snoep/energiereep Roo’bar is winnaar van de Veggie Bite Award 2015, als meest innovatief foodproduct van het jaar.

De Veggie Bite Award is een aanmoedigingsprijs voor innovatieve foodmerken die ‘happy, healthy en echt eten produceren, kiezen voor meer groente op het bord en inspiratie geven om vaker het vlees te vergeten’.

Opmars

De reep is zeer populair in Duitsland en volgens de vakjury bezig met een opmars in Nederland. "Het biedt een range energierepen die raw, zoet zonder suiker, vegan én glutenvrij zijn."

Winnaar van de foodbloggers/Publieksprijs van de Veggie Bite Award 2015 is de Vegetarische Slager met Visvrije Tonyn en Gehacktbal. De uitverkiezing kwam volgens de jury niet als verrassing. “Revolutionaire vleesvervangers met een juicy beet zijn enorm in opmars.”

'Te zout/te zoet'

Volgens de vakjury grijpt de foodindustrie bij hun producten nog steeds te makkelijk naar ‘goedkope smaakmakers zout, suiker, bindmiddelen en e-nummers’. Hierdoor zijn supermarkt-producten in haar ogen nog steeds te zout en te zoet.

“Voedselproducenten trekken alles uit de kast om ons verslaafd te krijgen aan hun producten”, zegt foodinspirator Jacinta Bokma, die initiatiefnemer is van de Veggie Bite Award. Volgens haar groeit de vraag naar gezondere alternatieven explosief.

Lees ook:

Vegetarische Slager wil eigen fabriek (6 mei 2014)

Fingerfoodballs winnen innovatie-award (2 april 2014)

Lees ook
Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Nestlé verliest rechtszaak tegen Impossible Foods

Foodmultinational Nestlé moet de naam van zijn vegetarische ‘Incredible Burger’ veranderen. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag in de rechtszaak die werd aangespannen door het Amerikaanse Impossible Foods, die de Europese markt wil veroveren met zijn eveneens plantaardige ‘Impossible Burger’. Nestlé zegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Oprichters Vegetarische Slager stappen over op zuivelvervangers

Oprichters Vegetarische Slager stappen over op zuivelvervangers

Jaap Korteweg en Niko Koffeman zijn een nieuw bedrijf gestart: Those Vegan Cowboys. De oprichters van het bekende merk De Vegetarische Slager willen zich met hun nieuwe bedrijf richten op de ontwikkeling van plantaardige zuivelvervangers – zoals vegan kaas, yoghurt en boter – met dezelfde smaak als echte zuivel.

2,4 miljoen deelnemers Nationale Week zonder Vlees

2,4 miljoen deelnemers Nationale Week zonder Vlees

2,4 miljoen Nederlanders deden mee aan de derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees , die van 9 tot en met 15 maart plaats vond. Dat maakt de organisatie bekend. Supermarkten verkochten deze week 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.