Samenwerking Aldi en JOGG

Aldi JOGG 9 maart Mierlo-Hout-2

Aldi en Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) werken de komende drie jaar samen om gezinnen met jonge kinderen bewust te maken van het belang van gezonde voeding. Dit maakten ze vrijdag 9 maart bekend in het kader van de Week voor de Gezonde Jeugd.

De samenwerking ging van start tijdens de heropening van het Aldi-filiaal in Mierlo-Hout. De ambassadeurs van JOGG, de Healthy Sisters, kregen een tas met gezonde producten overhandigd. De Healthy Sisters zijn de eerste Nederlands-Marokkaanse bloggers in Nederland die aandacht vragen voor een gezonde lifestyle.

Aldi en JOGG zien veel mogelijkheden in hun samenwerking omdat ze allebei zowel landelijk als lokaal opereren. Later dit jaar komen de twee organisaties met een gezamenlijke campagne om de aankoop van gezonde producten, uit de Schijf van Vijf, te stimuleren.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Foodwatch: Te veel pesticiden in fruit voor kinderen

Foodwatch: Te veel pesticiden in fruit voor kinderen

Er zitten te veel pesticiden in fruit dat populair is bij kinderen, zoals mandarijnen en sinaasappelen. Dat concludeert Foodwatch na een analyse van de residu-cijfers van groente en fruit van Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA).

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

MVO Nederland, Fairtrade Nederland en Solidaridad lanceren Goede Koffie, een campagne die bedrijven bewust maakt van het belang van duurzame koffie met een eerlijke prijs op de werkvloer. Alleen als koffieboeren een goede prijs krijgen kunnen ze investeren in de toekomst en onduurzame praktijken zoals kinderarbeid voorkomen. De campagne richt zich specifiek...

Energie-intensieve branches luiden de noodklok met campagne ‘Laat het ons blijven maken’

Energie-intensieve branches luiden de noodklok met campagne ‘Laat het ons blijven maken’

Via de gezamenlijke campagne #laathetonsblijvenmaken luiden 17 energie-intensieve branches de noodklok en roepen zij de politiek op om op korte termijn hun ondernemers tijdelijk tegemoet te komen.