Samenwerking Unilever en Enough

Unilever_Vegetarische slager en ENOUGH

Unilever en De Vegetarische Slager gaan samenwerken met foodtechbedrijf ENOUGH (voormalig 3F BIO). Gezamelijk willen de bedrijven nieuwe plantaardige vleesproducten ontwikkelen en produceren. 

ENOUGH produceert eiwitten. Hun technologie gebruikt een afvalvrij fermentatieproces om proteïne te laten groeien. Natuurlijke schimmels worden gevoed met hernieuwbare grondstoffen, zoals tarwe en maïs. Dat produceert Abunda mycoproteïne, een compleet voedselingrediënt datvolgens de makers alle essentiële aminozuren bevat en rijk is aan voedingsvezels.

Volgens Unilever past dit eiwit perfect bij De Vegetarische Slager. Dit merk van Unilever profiteert van de toenemende vraag naar vleesvervangers en groeide in 2020 met meer dan 70 procent. De Vegetarische Slager gebruikt een diverse mix van plantaardige eiwitten om vleesachtige smaken en texturen te creëren voor het portfolio.  

Carla Hilhorst, EVP R&D voor Foods & Refreshment bij Unilever: “Plantaardige voeding is een van Unilever’s snelst groeiende segmenten en we zijn verheugd om samen te werken met ENOUGH om duurzamere eiwitproducten te ontwikkelen die heerlijk en voedzaam zijn. We zijn enthousiast over het potentieel dat deze technologie heeft voor toekomstige innovaties in ons portfolio, en we kunnen niet wachten om meer plantaardig voedsel te lanceren, dat mensen helpt minder vlees te eten, zonder in te boeten aan smaak. "

Andrew Beasley, commercieel directeur van ENOUGH: “Het produceren van grote hoeveelheden gezonde en duurzame eiwitten is een van de meest urgente mondiale prioriteiten. Er vindt een snelle transitie plaats in de voedingsindustrie en we zijn verheugd over deze samenwerking met Unilever en De Vegetarische Slager, die echt ons doel ondersteunt om impact en schaalgrootte te creëren. ''

Thema's
Lees ook
Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale...

Samenwerking Vandersterre en Max &Bien

Samenwerking Vandersterre en Max &Bien

Kaasproducent Vandersterre gaat samenwerken met plantaardige kaasmakerij Max & Bien. Hierdoor krijgt Max & Bien de mogelijkheid om hun merk breder in de markt te zetten. In Nederland en daarbuiten.

Partnerschap Beyond Meat en Disneyland Parijs

Partnerschap Beyond Meat en Disneyland Parijs

Beyond Meat en Disneyland Paris gaan samenwerken. Het plantaardige vlees van Beyond Meat komt het menu te staan in het hele resort inclusief beide themaparken, Disney Village en Disney Hotels.