Samenwerking De Vegetarische Slager en Unox

Unox_Vegetarische balletjes

De Vegetarische slager geeft een vervolg aan de samenwerking met Unox. Samen brengen ze een vegetarische versie van Gehacktballetjes in tomatensaus op de markt. Eerder lanceerden de twee bedrijven al Gehacktballetjes in satésaus.

Volgens Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager is het vervolg op de samenwerking met Unilever, moederbedrijf van Unox, een nieuwe mijlpaal. “Ons ideaal is om vleesliefhebbers te laten beleven dat ze helemaal niets hoeven te missen als ze het vlees één of meerdere dagen achterwege laten. Daarom proberen we altijd de smaak van echt vlees te vangen en onderscheiden wij ons met een geheel nieuwe generatie vlees- en visvervangers. Unilever bereikt met haar producten miljoenen mensen in Nederland en deze stap samen met Unox zal het voor nog meer mensen aantrekkelijk maken om met vegetarisch eten kennis te maken.”

Unox en De Vegetarische slager ontwikkelden de Vegetarische Gehacktballetjes in tomatensaus voor flexitariërs en vegetariërs. Het kant-en-product zit in een stazak en is negen maanden houdbaar. Het product staat in het vleesconservenschap bij de betere supermarkten in Nederland. Een stazak á 400 gram bevat zo’n 14 stuks.

Lees ook:

     
Lees ook
De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager is dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland, naar aanleiding van een onderzoek onder Nederlandse consumenten dat jaarlijks wordt gehouden door de Sustainable Brand Index, een onafhankelijk merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Voor het eerst werd het merk aangewezen als Nederlandse winnaar in de categorie...

FoodPersonality reikt FoodAwards uit

FoodPersonality reikt FoodAwards uit

FoodPersonality heeft bekend gemaakt wie de winnaars zijn van de FoodAwards 2021. Twintig producten kregen een award voor hun supermarktintroductie in het afgelopen jaar.

Unox brengt chipolataworstjes met groente op de markt

Unox brengt chipolataworstjes met groente op de markt

Unox brengt chipolataworstjes gemaakt met vlees én groente op de markt. De worstjes komen in de koeling van de supermarkt te liggen. De introductie is onderdeel van de ambitie van Unox om het assortiment toekomstbestendiger te maken met minder dierlijk vlees en meer groente.