Samenwerking De Vegetarische Slager en Unox
De Vegetarische slager geeft een vervolg aan de samenwerking met Unox. Samen brengen ze een vegetarische versie van Gehacktballetjes in tomatensaus op de markt. Eerder lanceerden de twee bedrijven al Gehacktballetjes in satésaus.
Volgens Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager is het vervolg op de samenwerking met Unilever, moederbedrijf van Unox, een nieuwe mijlpaal. “Ons ideaal is om vleesliefhebbers te laten beleven dat ze helemaal niets hoeven te missen als ze het vlees één of meerdere dagen achterwege laten. Daarom proberen we altijd de smaak van echt vlees te vangen en onderscheiden wij ons met een geheel nieuwe generatie vlees- en visvervangers. Unilever bereikt met haar producten miljoenen mensen in Nederland en deze stap samen met Unox zal het voor nog meer mensen aantrekkelijk maken om met vegetarisch eten kennis te maken.”
Unox en De Vegetarische slager ontwikkelden de Vegetarische Gehacktballetjes in tomatensaus voor flexitariërs en vegetariërs. Het kant-en-product zit in een stazak en is negen maanden houdbaar. Het product staat in het vleesconservenschap bij de betere supermarkten in Nederland. Een stazak á 400 gram bevat zo’n 14 stuks.
Lees ook:
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Vegetarische recepten meest gekozen categorie bij HelloFresh in 2022
De helft van de Nederlanders wil minderen in hun vlees- en visconsumptie, blijkt uit recent onderzoek* van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Het afgelopen jaar werden vegetarische recepten zelfs het meest gekozen door klanten. Om vegetarisch eten voor de consument makkelijker te maken, werkt HelloFresh de hele maand maart samen met de Vegetarische...
Het verschil tussen vleeseters, vlees verminderaars en vleesmijders
Het minderen van vlees is vanwege de milieu-en gezondheidsaspecten een hot topic Je hebt groepen die helemaal geen vlees eten zoals de vegetariërs en de veganisten, groepen die minder vlees eten namelijk flexitariërs maar ook nog steeds de echte vleeseters. Vanuit Wageningen University & Research (WUR) zijn er laatst twee studies verschenen waarin het...
Nederlandse voedselproducenten helpen Voedselbank
Unox, Iglo, Hak en Bolletje vormen samen het ‘Wintercollectief’ om de Voedselbank te helpen. Naar verwachting neemt komende winter het aantal klanten van de Voedselbank toe met minimaal 40 procent. De vier roepen andere voedselproducenten op om zich aan te sluiten bij dit collectief.