Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe

Foto: Schouten Europe

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

Zomer 2019 lanceerde Schouten Europe lanceerde de nieuwe huisstijl. Hierbij liet de organisatie weten dat de familienaam Schouten prominenter gebruikt gaat worden de marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en foodindustrie is hierbij een belangrijke stap.

“Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden", zegt Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten Europe. "Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen.”

Voor de Retail blijft Schouten de merknaam GoodBite gebruiken. De GoodBite producten zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Daarnaast levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.

Schouten Europe startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Voor de producten maakt het bedrijf gebruik van onder andere bonen, noten, zaden, soja, tarwe, kikkererwten en linzen. 

Thema's
Lees ook
Nieuw Nederlands bedrijf richt zich op plantaardige vis

Nieuw Nederlands bedrijf richt zich op plantaardige vis

Inmiddels zijn ze niet meer weg te denken in de supermarkt: de schappen met vleesvervangers. Na vlees, moet vis er ook aan geloven. Het nieuwe bedrijf Novish gaat plantaardige visvervangers produceren voor retail en foodservice.

Vegan SeaStar gaat internationale markt op met plantaardige vis

Vegan SeaStar gaat internationale markt op met plantaardige vis

Vegan ZeaStar gaat een jaar na de Nederlandse lancering de internationale markt op. Het afgelopen jaar verhoogde het bedrijf de productie en voegde plantaardige omega 3-olie toe aan de plantaardige sashimi. Vegan ZeaStar gaat deze producten op de markt in het Verenigd Koninkrijk brengen.

Vion ziet kansen voor ongegaarde private label vleesvervangers: 'dit is er nu nog niet.'

Vion ziet kansen voor ongegaarde private label vleesvervangers: 'dit is er nu nog niet.'

Willem Cranenbroek heeft sinds kort de leiding over een nieuwe tak van vleesbedrijf Vion: ME-AT. Met het nieuwe initiatief zet Vion voor het eerst stappen op de markt voor vleesvervangers. ‘Ons team zit vol energie en grootse toekomstplannen.’ Cranenbroek heeft in zijn niet al te lange loopbaan al van flink wat managementfuncties geproefd...