Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe

Foto: Schouten Europe

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

Zomer 2019 lanceerde Schouten Europe lanceerde de nieuwe huisstijl. Hierbij liet de organisatie weten dat de familienaam Schouten prominenter gebruikt gaat worden de marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en foodindustrie is hierbij een belangrijke stap.

“Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden", zegt Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten Europe. "Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen.”

Voor de Retail blijft Schouten de merknaam GoodBite gebruiken. De GoodBite producten zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Daarnaast levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.

Schouten Europe startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Voor de producten maakt het bedrijf gebruik van onder andere bonen, noten, zaden, soja, tarwe, kikkererwten en linzen. 

Thema's
Lees ook
Novish: 'we willen rebellie uitstralen'

Novish: 'we willen rebellie uitstralen'

Nederland is weer een veganfenomeen rijker. Novish ontwikkelt plantaardige alternatieven voor vis en ligt waarschijnlijk in het najaar in de schappen van de supermarkt. Initiatiefnemers zijn Maiko van der Meer, Katja Busser en Paul den Dulk. Van der Meer werkte jaren in de vis- en vleesbranche, maar ziet kansen voor een vegan visproduct.  Als...

Post-melk-generatie wil liever plantendrank

Post-melk-generatie wil liever plantendrank

Haver-, kokos-, soja- en rijstmelk zijn steeds populairder in de koffie of als glaasje bij het ontbijt. Nederland is niet meer zo’n fan van koeienzuivel, zijn derde grootste agrarische exportproduct. Terwijl het verkoopvolume van melk in de afgelopen jaren gestaag daalt, is dat van de plantaardige dranken juist in opmars. “Er...

Nestlé onthult nieuwe samenwerkingen rondom plantaardig eiwit

Nestlé onthult nieuwe samenwerkingen rondom plantaardig eiwit

Nestlé gaat samenwerken met plantaardig eiwitleverancier Merit Functional Foods en diens technologiepartner Burcon Nutrascience voor de vervaardiging van verschillende soorten plantaardig eiwit. Het ontwikkelen van nieuwe plantaardige alternatieven voor vlees en zuivel is een hoge prioriteit voor de Zwitserse foodgigant. Het vorig jaar opgerichte...