Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe

Foto: Schouten Europe

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

Zomer 2019 lanceerde Schouten Europe lanceerde de nieuwe huisstijl. Hierbij liet de organisatie weten dat de familienaam Schouten prominenter gebruikt gaat worden de marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en foodindustrie is hierbij een belangrijke stap.

“Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden", zegt Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten Europe. "Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen.”

Voor de Retail blijft Schouten de merknaam GoodBite gebruiken. De GoodBite producten zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Daarnaast levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.

Schouten Europe startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Voor de producten maakt het bedrijf gebruik van onder andere bonen, noten, zaden, soja, tarwe, kikkererwten en linzen. 

Thema's
Lees ook
Functionele plantaardige ingrediënten uit de aardappel

Functionele plantaardige ingrediënten uit de aardappel

Wat zitten er eigenlijk voor moleculen in een agrarische grondstof? En wat kun je daarmee? Het honderdjarige Avebe was één van de eerste bedrijven die op deze manier tegen agrobusiness aankeek. Het bedrijf streeft naar meerwaarde door innovatie met functionele ingrediënten uit de aardappel. Op 26 april vond bij Nedmag in Veendam...

Oatly bouwt fabriek in Nederland

Oatly bouwt fabriek in Nederland

Het Zweedse haverdrinkmerk Oatly is richting een tweede fabriek in Europa gegroeid, en die heeft het bedrijf in Vlissingen geopend. Door in Nederland uit te breiden, brengt Oatly naar eigen zeggen de productie dichter bij belangrijke markten en kunnen transportemissies worden verminderd. Niet alleen de productie wordt richting Nederland uitgebreid....

Hoe duurzaam zijn vleesvervangers?

Hoe duurzaam zijn vleesvervangers?

Volgens het klimaatpanel van de VN moeten we minder vlees eten. Dat zou beter zijn voor het klimaat en ook voor de gezondheid. Het aanbod van vleesvervangers in de supermarkt groeit, evenals de populariteit van deze producten. Reden voor het tv-programma Zembla om zich af te vragen 'hoe duurzaam is een vegaburger eigenlijk?'