Start Nationale Week zonder Vlees

8 maart 2021 Redactie Vlees

Vandaag, 8 maart, start de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Het doel van deze week die duurt tot en met 14 maart is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

Veel voedselproducenten gebruiken deze week om nieuwe producten te lanceren. Zo lanceert Beyond Meat  deze week het plantaardige gehakt Beyond Mince, Unox maakt bekend het assortiment vleesvervangers te gaan verdubbelen en ook supermarktketen Jumbo introduceert nieuwe vegaproducten.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Wat merkt u in uw slagerij van de Nationale Week zonder Vlees? Laat het ons weten via info@vleesplus.nl.

 

Dit artikel verscheen eerder op: Vleesmagazine

Altijd op de hoogte blijven?