‘The Plant-Based Chicken’ op de Dam

Plant based chicken Dam_LikeMeat

1 november is het World Vegan Day: een dag om de voordelen van een plantaardige levensstijl onder de aandacht te brengen. Om Nederland te inspireren plaatste het plant-based voedingsmerk LikeMeat daarom een eyecatcher op de Dam: een kleurrijk kunstwerk, genaamd ‘The Plant-Based Chicken’.

Er wordt steeds meer bekend over de voordelen van plantaardige voeding. Daardoor kiezen steeds meer Nederlanders vaker bewust om dierlijke producten links te laten liggen. In Europa heeft Nederland de meeste flexitariërs (48%), waarbij 5% van de inwoners zichzelf vegetariër en 2% zichzelf veganist noemt. In Nederland loopt de jongere doelgroep voorop: in de leeftijdscategorie 18 tot 29 jaar oud zijn er tweeëneenhalf keer zoveel vegetariërs (12%) en veganisten (5%).

Alhoewel de hierboven genoemde percentages een goed teken zijn voor de transitie, kan en moet het beter, vindt LikeMeat. Om op een ludieke manier een open mindset ten opzichte van plantaardige voeding te stimuleren, plaatst het plant-based voedingsmerk vandaag “The Plant-Based Chicken” midden op de welbekende Dam in onze hoofdstad.

world vegan day 2022 'plant based chicken' op de dam 2

“Dit kunstwerk staat voor een kleurrijke viering van de kip op z’n best: volledig gemaakt van planten. Hiermee willen we Nederlanders inspireren om met een open blik naar plant-based te kijken en het gewoon eens te proberen. Saai en smakeloos hoeft het namelijk allang niet meer te zijn!”, aldus Justine Berger, Global Brand Lead van LikeMeat.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Thema's
Lees ook
Nog geen groen licht voor overname Imperial en Stegeman

Nog geen groen licht voor overname Imperial en Stegeman

Oktober 2021 kondigde What’s Cooking?, destijds nog Ter Beke, aan Imperial en Stegeman over te willen nemen. Nu, maart 2023, wacht het bedrijf nog altijd op goedkeuring van de Nederlandse en Belgische mededingingsautoriteiten.

Voedingsmiddelenindustrie in de media | Week 10-2023

Voedingsmiddelenindustrie in de media | Week 10-2023

Frankrijk neemt maatregelen tegen stijging voedselprijzen, de toekomst van algen in voeding en Louise Fresco over het stikstofprobleem. Wat lazen we afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

John West introduceert visvrije tonijn van soja en tarwe

John West introduceert visvrije tonijn van soja en tarwe

Visconservenbedrijf John West introduceert twee vegan visvrije tonijnproducten op basis van soja en tarwe. Met de nieuwe producten wil het bedrijf de ambitie versterken om innovatieve producten te bieden die een gezonde levensstijl ondersteunen.