Too Good To Go ontvangt B Corp certificaat

To good to go

Foto: Too Good To Go

Too Good To Go heeft het duurzaamheidscertificaat B Corp gekregen. Alle veertien landen waar de app tegen voedselverspilling actief is, waaronder de Nederlandse vestiging in Amsterdam, doorliepen het certificeringsproces. Daarnaast wil Too Good To Go de activiteiten uitbreiden naar de Verenigde Staten.

“Using business for good is het uitgangspunt van B Corp en dat is precies wat de cultuur bij Too Good To Go ademt. Wij dromen van een planeet zonder voedselverspilling en zetten ons elke dag volop in om dit te bereiken,” aldus Joost Rietveld, Country Director bij Too Good To Go Nederland. “Het B Corp certificaat onderstreept de manier waarop wij onze rol in de movement tegen voedselverspilling zien en biedt een krachtige manier om partners, gebruikers en medewerkers te laten zien wie we zijn.”

Certified B Corporation

Certified B Corporation is een internationaal gewaardeerde certificaat voor bedrijven die kiezen voor een werkwijze waarin people, planet en purpose op de eerste plaats komen. B Corp bedrijven gebruiken hun bereik om de grootste uitdagingen in de maatschappij aan te kaarten en aan te gaan. Voor dit certificaat doorliep Too Good To Go de afgelopen maanden de uitgebreide certificeringsprocedure van B Lab waarin hun duurzame en sociale impact werd gemeten. Het bedrijf bewees te voldoen aan de strikte criteria op het gebied van bestuur, werknemers, community, milieu en klanten.  

Wereldwijd zijn er ruim 3000 bedrijven uit verschillende sectoren en met verschillende groottes met dit certificaat. Bekende gecertificeerde merken zijn bedrijven als Ben & Jerry’s, Dopper, Seepje, Innocent en Patagonia. 

Uitbreiding naar Verenigde Staten

Naast het behalen van het certificaat kondigt Too Good To Go ook de uitbreiding naar de Verenigde Staten aan. Het bedrijf is gestart met een wervingscampagne om medio 2020 te starten in New York en Boston. Met deze uitbreiding zet de scale-up haar eerste stappen buiten Europa. In de Verenigde Staten wordt volgens Too Good to Go 40 procent van het eten weggegooid. 

Too Good To Go telt inmiddels veertien Europese vestigingen die gezamenlijk werken met 33.000 bedrijven die op de app overgebleven eten aanbieden. In 2019 had de app 18 miljoen gebruikers die gezamenlijk meer dan 28 miljoen maaltijden redden. Too Good To Go mede-oprichter Lucie Basch gaat de uitbreiding naar New York en Boston leiden. 

Lees ook
LTO: ook consumenten moeten portemonnee trekken voor duurzaamheid

LTO: ook consumenten moeten portemonnee trekken voor duurzaamheid

De LTO liet de houding van consumenten ten aanzien van duurzaamheid onderzoeken. Hieruit blijkt dat een groot deel van de consumenten aangeeft duurzaam te willen consumeren. Een veel kleiner deel lijkt dit ook daadwerkelijk te doen. De LTO geeft aan dat verduurzamingsbeleid zich niet alleen op de agrarische sector moet richten.

Kweekvis duurzamer dan gedacht volgens nieuwe FIFO-methode

Kweekvis duurzamer dan gedacht volgens nieuwe FIFO-methode

Wetenschapper Björn Kok ontwikkelde een nieuwe methode om te berekenen hoeveel kilo wilde vis nodig is voor één kilo kweekvis. Hieruit komt het beeld naar voren dat kweekvis duurzamer is dan gedacht.

Jumbo introduceert MSC-gecertificeerde huismerklijn visconserven

Jumbo introduceert MSC-gecertificeerde huismerklijn visconserven

Supermarktketen Jumbo introduceert een eigen huismerklijn visconserven met MSC-keurmerk. Hiermee zet de supermarktketen een nieuwe stap in het verduurzamen van het visaanbod. Eerder kregen de verse en diepvriesvis van het Jumbo Huismerk al het duurzaamheidskeurmerk toegewezen.