Unilever gaat kleine boeren ondersteunen

unilever

ROTTERDAM - Unilever wil de leefomstandigheden van kleine boeren wereldwijd verbeteren. De onderneming is daarom een publiek-privaat partnerschap aangegaan met het International Fund for Agricultural Development (IFAD).

Unilever is het samenwerkingsverband voor 5 jaar aangegaan. De partijen willen de voedselzekerheid te verbeteren door de agrarische productiviteit te verhogen; ervoor zorgen dat boeren toegang hebben tot de markt; risico's en de kwetsbaarheid beperken; niet aan de boerderij gerelateerde  arbeid op het platteland verbeteren; en de landbouw duurzamer maken.

Investeringen

Unilever-CEO Paul Polman zegt dat het belang van grotere investeringen in de landbouw nu belangrijker dan ooit tevoren is. "Die investeringen moeten van zowel de publieke als de private sector komen om daadwerkelijk grote veranderingen te kunnen te kunnen realiseren."

Lees ook:

Meer over
Lees ook
Unilever-verpakking voor ijsjes zonder 'jasje' toch lastig te recyclen

Unilever-verpakking voor ijsjes zonder 'jasje' toch lastig te recyclen

Een van de manieren waarop Unilever het plasticgebruik terugdringt, is het aanpassen van de verpakkingen voor voedingsmiddelen. Zo heeft het bedrijf bijvoorbeeld een doos ontwikkeld voor Solero-ijsjes die individuele plastic wrappers overbodig maakt. Deze nieuwe verpakking bevat ingebouwde vakken, waardoor individuele ijsjes niet meer apart verpakt...

Unilever doet schepje bovenop plasticdoelen

Unilever doet schepje bovenop plasticdoelen

Begin dit jaar tekende Unilever al het (volgens sommigen te ambitieuze) Nederlandse Plastic Pact. Nu belooft het bedrijf daar nog een schepje bovenop te doen door tegen 2025 de hoeveelheid virgin plastic in verpakkingen te halveren en in datzelfde jaar meer plastic in te zamelen en te verwerken dan het bedrijf op de markt brengt. Ook zegt Unilever een...

Sodexo serveert planeetvriendelijk eten met Knorr en WWF

Sodexo serveert planeetvriendelijk eten met Knorr en WWF

Begin dit jaar lanceerden het World Wildlife Fund (WWF) en Knorr de Future 50 Foods-lijst. Een op het eerste gezicht wonderlijke combinatie tussen een NGO en een levensmiddelenmerk, maar volgens het WWF niet meer dan logisch. Vrijdag voegde zich een derde partij bij het stel: Sodexo, een van de grootste cateraars ter wereld. Met de Future 50 Foods-lijst...