Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

unilever-brug

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.

Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid Action Platform van het Wereld Economisch Forum, dat wereldwijd hulporganisaties ondersteunt. De andere helft gaat naar allerlei projecten en initiatieven in verschillende landen zoals voedselbanken. Die weten het beste waar de nood het hoogst is. Daarnaast trekt het concern een half miljard euro uit om de kasstroom van kwetsbare leveranciers en klanten in stand te houden. Zij krijgen eerder betaald en er is krediet voor klanten die afhankelijk zijn van Unilever. Ook krijgen alle medewerkers van het bedrijf drie maanden zekerheid over hun inkomen.

“Unilever is in de gelukkige positie dat het een sterk bedrijf is met een sterke kasstroom. Het belangrijkste wat nu kunnen doen is zorgen voor mensen, eten en zeep”, aldus Faber. Het bedrijf laat wel een flinke veer. De horeca ligt plat en dat kost meer geld dan onder meer de extra gehamsterde, want houdbare, blikken en zakken Unox-soep opleveren.

Foodlog

Lees ook
DuPont gaat samenwerken met start-up Bleenco

DuPont gaat samenwerken met start-up Bleenco

DuPont Sustainable Solutions (DSS) gaat een partnership aan met Bleenco GmbH uit München, een bedrijf dat is gespecialiseerd in veiligheidstechnologie. DSS en Bleenco gaan samenwerken aan het ontwikkelen van geavanceerde, opschaalbare, AI-gedreven oplossingen om werknemers beter te beschermen tegen operationele risico’s en het coronavirus.

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect, de vakbeurs voor verpakkingstechnologie, wordt een volledig online evenement dat op donderdag 17 september plaats vindt. Dit betekent dat de fysieke vakbeurs in Jaarbeurs Utrecht niet doorgaat. Onlangs kondigde Easyfairs Empack Reconnect aan als hybride verpakkingsevenement, maar de meerderheid van de community bleek de voorkeur te...

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

Corona veroorzaakt daling bierverkoop AB InBev en Heineken

De coronacrisis zorgde de afgelopen maanden voor een daling van de bierverkoop van de grote brouwerijen AB InBev en Heineken. In veel landen sloot de horeca vanwege het coronavirus de deuren, wat een negatief effect had op de verkoop van bier. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van beide brouwerijen.