Unilever onderzoekt pesticidevrije theeteelt

Unilever laat in India onderzoek doen naar de mogelijkheden om thee te telen zonder gebruik van pesticiden.

De studie moet de milieutechnische en economische haalbaarheid onderzoeken van de toepassing van biologische bestrijdingsmiddelen of andere methoden waarbij geen pesticiden worden gebruikt. Het onderzoek maakt deel uit van Sustainable Living Plan van Unilever. Daarin heeft de onderneming vastgelegd dat tegen 2020 alle landbouwgrondstoffen geproduceerd moeten worden via duurzame teelt.

Unilever publiceerde in maart al een guidance document over gebruik van pesticiden bij de teelt van thee, maar stelt nu dat de duurzame teelt, die tot stand moet komen in samenwerking met toeleveranciers en boeren, het snelste voortgang kan boeken als met gezamenlijk onderzoek aangetoond kan worden wat de mogelijkheden zijn.

De studie zal worden uitgevoerd door CABI, een intergouvernementele organisatie gericht op het verbeteren van kwaliteit van leven door toegepaste wetenschap in landbouw en milieu. Cabi zal daarbij samenwerken met de  Tea Board of India, de Tea Research Institutes en de voornaamste partijen in de sector.

Lees ook:

Unilever start onderzoeksprogramma naar thee (26 mei 2014)

Unilever neemt thee-bedrijf T2 over (9 september 2013)

 
Lees ook
COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

Zomer 2021 startte de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en haar leden na gesprekken met de toenmalige Ministers van LNV en SZW, vakbonden en de dierenbescherming met het initiatief ‘Naar duurzame arbeid in de vleessector’.

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale...

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren