Unilever onderzoekt pesticidevrije theeteelt

unilever

Unilever laat in India onderzoek doen naar de mogelijkheden om thee te telen zonder gebruik van pesticiden.

De studie moet de milieutechnische en economische haalbaarheid onderzoeken van de toepassing van biologische bestrijdingsmiddelen of andere methoden waarbij geen pesticiden worden gebruikt. Het onderzoek maakt deel uit van Sustainable Living Plan van Unilever. Daarin heeft de onderneming vastgelegd dat tegen 2020 alle landbouwgrondstoffen geproduceerd moeten worden via duurzame teelt.

Unilever publiceerde in maart al een guidance document over gebruik van pesticiden bij de teelt van thee, maar stelt nu dat de duurzame teelt, die tot stand moet komen in samenwerking met toeleveranciers en boeren, het snelste voortgang kan boeken als met gezamenlijk onderzoek aangetoond kan worden wat de mogelijkheden zijn.

De studie zal worden uitgevoerd door CABI, een intergouvernementele organisatie gericht op het verbeteren van kwaliteit van leven door toegepaste wetenschap in landbouw en milieu. Cabi zal daarbij samenwerken met de  Tea Board of India, de Tea Research Institutes en de voornaamste partijen in de sector.

Lees ook:

Unilever start onderzoeksprogramma naar thee (26 mei 2014)

Unilever neemt thee-bedrijf T2 over (9 september 2013)

 
Lees ook
Too Good To Go ontvangt B Corp certificaat

Too Good To Go ontvangt B Corp certificaat

Too Good To Go heeft het duurzaamheidscertificaat B Corp gekregen. Alle veertien landen waar de app tegen voedselverspilling actief is, waaronder de Nederlandse vestiging in Amsterdam, doorliepen het certificeringsproces. Daarnaast wil Too Good To Go de activiteiten uitbreiden naar de Verenigde Staten.

Eenpitter bij koploper duurzaamheid

Eenpitter bij koploper duurzaamheid

Anniek Mauser is directeur duurzaamheid bij Unilever. Ze werkt al achttien jaar voor het bedrijf, in verschillende functies, maar altijd op het gebied van duurzaamheid. Het verveelt nooit. ‘Ik ben in die jaren weleens benaderd door andere bedrijven, maar hier heb ik de kans om bij een koploper op het gebied van duurzaamheid te werken en echte...

Tesco en WWF ontwikkelen score voor klimaatimpact

Tesco en WWF ontwikkelen score voor klimaatimpact

Het World Wildlife Fund (WWF) en de Britse supermarktketen Tesco gaan samenwerken om de klimaatimpact van levensmiddelen te verlagen. De NGO en de supermarktorganisatie hebben gezamenlijk de Sustainable Basket Metric ontwikkeld om een duurzaamheidsscore aan de 20 meest verkochte producten te kunnen hangen.De score van een...