Unilever verandert bedrijfsstructuur en schrapt 1500 banen

Unilever gebouw

Unilever schrapt ongeveer 1500 managementbanen wereldwijd. Dat is het gevolg van een nieuwe organisatiestructuur binnen het bedrijf, meldt Unilever in een persbericht.

Unilever kondigt aan afstand te gaan doen van de huidige matrixstructuur. Vanaf 1 april wordt het bedrijf ingedeeld in vijf Business Groups: schoonheid en welzijn, persoonlijke verzorging, huishoudelijke verzorging, voeding en ijs. Op deze manier wil Unilever de bedrijfsstructuur eenvoudiger en meer categoriegericht maken.

Alan Jope, CEO van Unilever, zegt in het persbericht: “Ons nieuwe organisatiemodel is ontworpen om de verbetering die we zien in de prestaties van ons bedrijf voort te zetten. Met vijf categoriegerichte Business Groups kunnen we beter inspelen op trends en is het kristalhelder wie er verantwoordelijk is. Groei blijft onze topprioriteit en deze veranderingen ondersteunen dat.”

Wereldwijd werken er zo'n 149,000 mensen bij Unilever, waarvan ruim 2500 in Nederland. De banen die Unilever schrapt zijn voornamelijk managementfuncties. Het bedrijf verwacht niet dat de veranderingen invloed hebben op de teams in fabrieken. 

Thema's
Lees ook
Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

Het is Ben & Jerry’s niet gelukt de verkoop in Israël te blokkeren. Een rechter in New York heeft het verzoek tot een voorlopige voorziening afgewezen.

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale...

Unilever verhoogt prijzen en verwacht minder verkopen

Unilever verhoogt prijzen en verwacht minder verkopen

Unilever verhoogt opnieuw de prijzen van producten vanwege de sterk gestegen grondstofkosten door de oorlog in Oekraïne. Dat meldt het bedrijf in een persbericht waarin ook de omzetcijfers van het eerste kwartaal van 2022 worden bekendgemaakt.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren