Unilever verkoopt Slim-Fast

Unilever verkoopt het merk Slim-Fast (afslankproducten) en de daarmee samenhangende wereldwijde activiteiten aan investeringsmaatschappij Kainos Capital.

Slim-Fast is actief in Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Het bedrijf stond al in de etalage om te worden verkocht.

Portfolio omvormen

De verkoop van Slim-Fast is de laatste stap in het omvormen van het portfolio in Noord-Amerika, zegt Kees Kruythoff, president van Unilever Noord-Amerika. Het doel is om op deze manier te focussen op groei voor het kern-portfolio, zoals de merken Knorr en Hellmann’s.

In mei van dit jaar verkocht Unilever ook al de merken Ragu en Bertolli in Noord-Amerika. Unilever blijft overigens een minderheidsbelang in Slim-Fast houden.

Kainos Capital

Kainos Capital is een private equity firma met de focus op de voedingsmiddelen.

Het bedrijf heeft participaties in Inter Health Nutraceuticals, Earthbound Farm Organic, Ghirardelli Chocolate en Pinnacle Food Group dat in diverse landen het vroegere Unilever-merk Birds Eye voert (in andere landen bekend onder merknaam Iglo).

Lees ook:

Unilever verkoopt merken Ragu en Bertolli in Noord-Amerika (22 mei 2014)

Unilever verkoopt Bifi en Peperami (21 februari 2014)

Meer over
Lees ook
Corona doet Unilever geen pijn

Corona doet Unilever geen pijn

De verschillende takken van Unilever houden elkaar de eerste helft van 2020 in balans met winst en verlies. Unilever maakte samen met de halfjaarcijfers bekend om het grootste deel van de theedivisie te verkopen.

Groenlinks wil Unilever fiscaal straffen voor verhuizing

Groenlinks wil Unilever fiscaal straffen voor verhuizing

Groenlinks heeft op 10 juli een wetsvoorstel ingediend dat het uit Nederland vertrekkende Unilever moet dwingen om alsnog dividendbelasting te betalen over in Nederland opgebouwde winsten. De initiatiefwet richt zich in algemene zin op bedrijven met een omzet van meer dan 750 miljoen die verhuizen naar een land zonder dividendbelasting. Deze voorwaarden...

Unilever stelt nieuwe klimaatdoelen

Unilever stelt nieuwe klimaatdoelen

Deze week maakte Unilever een reeks nieuwe duurzaamheidsplannen en targets bekend. Het bedrijf belooft dat al hun producten in 2039 klimaatneutraal zullen zijn. In 2023 moet de toeleverketen volledig ontbossingsvrij zijn. Daarnaast wil Unilever in de komende tien jaar programma's voor water-rentmeesterschap invoeren op 100 locaties in gebieden met...