Unilever verkoopt Slim-Fast

evmi-slim-fast

Unilever verkoopt het merk Slim-Fast (afslankproducten) en de daarmee samenhangende wereldwijde activiteiten aan investeringsmaatschappij Kainos Capital.

Slim-Fast is actief in Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Het bedrijf stond al in de etalage om te worden verkocht.

Portfolio omvormen

De verkoop van Slim-Fast is de laatste stap in het omvormen van het portfolio in Noord-Amerika, zegt Kees Kruythoff, president van Unilever Noord-Amerika. Het doel is om op deze manier te focussen op groei voor het kern-portfolio, zoals de merken Knorr en Hellmann’s.

In mei van dit jaar verkocht Unilever ook al de merken Ragu en Bertolli in Noord-Amerika. Unilever blijft overigens een minderheidsbelang in Slim-Fast houden.

Kainos Capital

Kainos Capital is een private equity firma met de focus op de voedingsmiddelen.

Het bedrijf heeft participaties in Inter Health Nutraceuticals, Earthbound Farm Organic, Ghirardelli Chocolate en Pinnacle Food Group dat in diverse landen het vroegere Unilever-merk Birds Eye voert (in andere landen bekend onder merknaam Iglo).

Lees ook:

Unilever verkoopt merken Ragu en Bertolli in Noord-Amerika (22 mei 2014)

Unilever verkoopt Bifi en Peperami (21 februari 2014)

Meer over
Lees ook
Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever heeft met een lijst principes hun nieuwe beleid rondom kindermarketing bekend gemaakt. Het bedrijf stopt geheel met advertenties gericht op kinderen onder de 12 jaar. Ook legt Unilever zichzelf strengere eisen op als het gaat om marketing op verpakkingen en in winkels. De vijftien principes die Unilever heeft geformuleerd betreffen zowel communicatie...

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een aantal maanden geleden opende Unilever officieel zijn gloednieuwe Foods Innovation Centre in Wageningen. Het nieuwe R&D-centrum moet leiden tot meer samenwerking met start-ups en kennisinstellingen, en plaveit de weg naar een nieuwe manier om onderzoek en ontwikkeling aan te pakken. Op zes december vorig jaar opende koning Willem-Alexander...

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zijn wereldwijde theeactiviteiten opnieuw evalueren. Dat zei CEO Alan Jope bij de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf. Hoewel Unilever in november nog ontkende dat de verkoop van de theedivisie overwogen werd, is de toekomst van onder meer de merken Lipton en PG Tips nu onzeker. Volgens de eigen berichtgeving liggen “alle...