Unilever wil voordelige producten lanceren

6 februari 2009

ROTTERDAM – De economische crisis is voor Unilever aanleiding om voordelige basisproducten te ontwikkelen onder bestaande merken of nieuwe merken te introduceren.

Dat meldt Distrifood.nl. Met de voordelige basisartikelen wil Unilever de strijd aanbinden met de oprukkende huismerken en de gevolgen van de crisis.

'We merken nog niet dat consumenten minder A-merken kopen, maar we merken wel dat ze beter op hun uitgaven letten', aldus Unilever-woordvoerder Gerbert van Genderen-Stort.

Bij het ontwikkelen van goedkope basisproducten zal Unilever de strategie hanteren die het ook in het margarineschap is toegepast.

Zeeuws Meisje
'Met Zeeuws Meisje, Blue Band en Becel hebben we daar verschillende proposities in verschillende prijsklassen. In deze richting moet je ook denken bij de nieuwe basisproducten die we gaan ontwikkelen.'

Van Genderen-Stort sluit niet uit dat Unilever ook nieuwe merken zal introduceren. 'Dat kunnen ook merken zijn die we elders in wereld al voeren, maar in Europa nog onbekend zijn.'

Een introductie van nieuwe merken zou een opmerkelijke zet zijn. Onder Anthony Burghmans, de voorganger van de huidige topman, Paul Polman, was het aantal Unilever-merken juist aanzienlijk gereduceerd.

Lees ook:
Unilever: 'Geen hogere prijzen Europa en VS' (5 februari 2008)

Unilever laat langetermijndoelstelling los (5 februari 2008)

Unilever snijdt in merken (2 augustus 2007)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over Unilever 

Altijd op de hoogte blijven?