Unox brengt chipolataworstjes met groente op de markt

Unox Chipolata Visual_klein

Unox brengt chipolataworstjes gemaakt met vlees én groente op de markt. De worstjes komen in de koeling van de supermarkt te liggen. De introductie is onderdeel van de ambitie van Unox om het assortiment toekomstbestendiger te maken met minder dierlijk vlees en meer groente.

Met de nieuwe worstjes richt Unox zich op Nederlanders die minder vlees willen eten. In de nieuwe chipolataworstjes is 30 procent van het vlees vervangen door bijvoorbeeld kidneybonen & paprika of rode biet & appel. 

Green Protein Alliance

 

De Green Protein Alliance zet zich samen met verschillende merken en bedrijven, waaronder Unox, in om Nederlanders te helpen om vaker voor plantaardige voeding te kiezen. "Op dit moment eten Nederlanders met zo’n 3 kilogram dierlijke eiwitrijke producten per week, bijna 25% meer dierlijke eiwitten dan nodig is voor een gebalanceerde voeding. De verhouding tussen dierlijke en plantaardige eiwitten in ons voedselpatroon is uit balans. Een 50/50 verhouding tussen dierlijke en plantaardige eiwitten is beter voor onze gezondheid en voor de planeet", zo stelt Green Protein Alliance. 

“Unox neemt zijn rol hierin serieus door de hoeveelheid vlees in zijn producten te verminderen en groente toe te voegen. De nieuwe chipolata worstjes zijn daarvan een goed voorbeeld”, aldus Maud Meeùs, Marketing Unox. “Omdat Unox jaarlijks gemiddeld bij 8 van de 10 huishoudens onderdeel is van de maaltijd kan het op grote schaal een positieve impact maken op de evolutie van de Nederlandse keuken. Deze introductie geeft dan ook invulling aan onze ambities om beter, minder of geen vlees én meer groente te eten.”

Future Foods-strategie

De commitments van Unox zijn onderdeel van Unilever’s Future Foods-strategie. Future Foods markeert niet alleen de toezegging om het foods-portfolio te verbeteren, het is ook de belofte om te helpen om het wereldwijde voedselsysteem te transformeren. Het doel is om iedereen toegang te geven tot gezond en betaalbaar voedsel dat goed is voor de planeet.

 

Lees ook
Vleesprijzen stijgen door hoge kosten

Vleesprijzen stijgen door hoge kosten

De vleesprijzen zijn in vergelijking met afgelopen jaar flink gestegen. De prijs van rund- en kalfsvlees nam toe met bijna 18 procent, varkensvlees met 12 procent en pluimveevlees met 9,4 procent.

Meerderheid Tweede Kamer stemt tegen vleestaks

Meerderheid Tweede Kamer stemt tegen vleestaks

Dinsdag 10 mei steunde een meerderheid van de Tweede Kamer een motie van de PVV waarin de Kamer de regering verzoekt geen vleestaks in te voeren. Deze motie kwam als reactie op de plannen van landbouwminister Henk Staghouwer, die eind maart in een Kamerbrief schreef dat hij de mogelijkheden voor een heffing op vlees wilde onderzoeken.

Van de Ven vers, vlees en waren neemt Jo Mertens B.V. over

Van de Ven vers, vlees en waren neemt Jo Mertens B.V. over

Van de Ven vers, vlees en waren neemt alle activiteiten van Jo Mertens B.V., een groothandel in Roermond voor vlees en vleeswaren, wild en gevogelte, over. Van de Ven verzorgt met ingang van 2 mei 2022 de leveringen aan de klanten van Jo Mertens. Dat laat het bedrijf weten met een persbericht.