Unox brengt chipolataworstjes met groente op de markt

Unox Chipolata Visual_klein

Unox brengt chipolataworstjes gemaakt met vlees én groente op de markt. De worstjes komen in de koeling van de supermarkt te liggen. De introductie is onderdeel van de ambitie van Unox om het assortiment toekomstbestendiger te maken met minder dierlijk vlees en meer groente.

Met de nieuwe worstjes richt Unox zich op Nederlanders die minder vlees willen eten. In de nieuwe chipolataworstjes is 30 procent van het vlees vervangen door bijvoorbeeld kidneybonen & paprika of rode biet & appel. 

Green Protein Alliance

 

De Green Protein Alliance zet zich samen met verschillende merken en bedrijven, waaronder Unox, in om Nederlanders te helpen om vaker voor plantaardige voeding te kiezen. "Op dit moment eten Nederlanders met zo’n 3 kilogram dierlijke eiwitrijke producten per week, bijna 25% meer dierlijke eiwitten dan nodig is voor een gebalanceerde voeding. De verhouding tussen dierlijke en plantaardige eiwitten in ons voedselpatroon is uit balans. Een 50/50 verhouding tussen dierlijke en plantaardige eiwitten is beter voor onze gezondheid en voor de planeet", zo stelt Green Protein Alliance. 

“Unox neemt zijn rol hierin serieus door de hoeveelheid vlees in zijn producten te verminderen en groente toe te voegen. De nieuwe chipolata worstjes zijn daarvan een goed voorbeeld”, aldus Maud Meeùs, Marketing Unox. “Omdat Unox jaarlijks gemiddeld bij 8 van de 10 huishoudens onderdeel is van de maaltijd kan het op grote schaal een positieve impact maken op de evolutie van de Nederlandse keuken. Deze introductie geeft dan ook invulling aan onze ambities om beter, minder of geen vlees én meer groente te eten.”

Future Foods-strategie

De commitments van Unox zijn onderdeel van Unilever’s Future Foods-strategie. Future Foods markeert niet alleen de toezegging om het foods-portfolio te verbeteren, het is ook de belofte om te helpen om het wereldwijde voedselsysteem te transformeren. Het doel is om iedereen toegang te geven tot gezond en betaalbaar voedsel dat goed is voor de planeet.

 

Lees ook
Vleessector lanceert Nederland Vleesland

Vleessector lanceert Nederland Vleesland

Op 1 september lanceren de samenwerkende organisaties uit de vleesketen de website Nederland Vleesland. Met deze nieuwe website wil de branche de feiten en het eerlijke verhaal over vlees en de vleessector vertellen.

Vion investeert miljoenen in oosten van Duitsland

Vion investeert miljoenen in oosten van Duitsland

Vion Food Group investeert miljoenen in Duitsland. De vleesproducent lanceert ‘Regio-Express’ in nieuwe deelstaten en breidt de vestiging in Thüringen uit.

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.