Vegaburger Beyond Meat naar de beurs

beyond meat

Het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat, dat vegetarische hamburgers ontwikkelt, gaat de beurs op. Met een notering op de Nasdaq wil het bedrijf 100 miljoen dollar ophalen, zo meldt De Tijd.

De markt voor niet-dierlijk vlees groeit, en ligt met name open voor fabrikanten die de smaak van gewoon vlees weten te evenaren. Beyond Meat doet dit door plantaardige alternatieven te zoeken voor de moleculen die vlees zijn smaak en textuur geven. Het bedrijf is de afgelopen jaren hard gegroeid. Vorig jaar groeide de omzet naar 32,6 miljoen dollar, en dit jaar rapporteert Beyond Meat al in de eerste negen maanden een omzet van 56,4 miljoen.

De groei zit op dit moment voornamelijk in de VS, maar Beyond Meat wil ook in andere werelddelen voet aan de grond krijgen. Vanaf 2020 wil het bedrijf ook in Europa produceren, waarna ook Azië moet volgen. De beursgang zal daarvoor de broodnodige financiering opleveren.

Bron: De Tijd

Lees ook
Louise Vet op de eerste plaats van de Duurzame 100 van Trouw

Louise Vet op de eerste plaats van de Duurzame 100 van Trouw

Het Nederlandse landschap redden, mét boeren, supermarkten, wetenschappers en industrie aan tafel. Dat is de missie van Louise Vet, de nummer 1 op de lijst van invloedrijkste duurzame doeners en denkers van dagblad Trouw. Louise Vet is een belangrijke trekker van het Deltaplan Biodiversiteit, dat de weg moet wijzen naar herstel van biodiversiteit, bodem...

Fransen gaan op werk en op school duurzaam en lokaal eten

Fransen gaan op werk en op school duurzaam en lokaal eten

Fransen gaan bij de baas en op school gezond, milieuvriendelijk en lokaal eten. Boeren moeten zich groeperen om zelf de prijs te kunnen bepalen die zij van hun afnemers krijgen. Zo gaan consumenten gezonder eten, wordt het milieu minder belast en worden de kosten die de boer moet maken eerlijk betaald. Dat zal ook de voedselverspilling terugdringen....

Unox lanceert vegetarische rookworst

Unox lanceert vegetarische rookworst

Unox introduceert vandaag een vegetarische variant van zijn rookworst. Het bedrijf zegt daarmee de groeiende groep Nederlanders aan te willen spreken die niet meer iedere dag vlees eet. De cijfers liegen er niet om: meer dan de helft van de Nederlanders eet volgens het Voedingscentrum drie of meer dagen per week geen vlees, en volgens onderzoeksbureau...