De Vegetarische Slager lanceert vegetarische maaltijden in het Verenigd Koninkrijk

Vegetarische Slager

De producten van de Vegetarische Slager zijn nu ook verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk. Samen met premium supermarkt Waitrose lanceerde de Vegetarische Slager een lijn vegetarische maaltijden. Het gaat om traditionele vleesgerechten zoals Tikka Masala, Chili sin Carne, Thaise groene Curry en Lasagne, waarbij het dierlijk vlees vervangen is door de plantaardige variant van De Vegetarische Slager.

Producten van De Vegetarische Slager werden al op bescheiden schaal verkocht in het Verenigd Koninkrijk. Zoals in de Hyde Park Book Club in Leeds, die meldde dat de Vegetarische Bratwurst door de Ultimate Leeds Sausage Guide gekozen werd tot “Leeds best bangers”.

Met de nieuwe maaltijden neemt het aanbod van vegetarische producten bij Waitrose toe met 35 procent. Vegetarische maaltijden vormen met een jaarlijkse groei van 14 procent een van de snelst groeiende categorieën in het Engelse supermarktkanaal. De verwachting van Waitrose is dat deze groei alleen maar zal toenemen.

De Vegetarische Slager is met haar nieuwe fabriek in Breda klaar voor de grote internationale doorbraak. De producten zijn inmiddels verkrijgbaar bij 3500 verkooppunten in 15 landen. Na het Verenigd Koninkrijk breidt de Vegetarische Slager zich verder uit naar Finland, Duitsland en Frankrijk.

Vegetarische-Slager_logo-ENG-300x121

Lees ook:

Lees ook
Novish: 'we willen rebellie uitstralen'

Novish: 'we willen rebellie uitstralen'

Nederland is weer een veganfenomeen rijker. Novish ontwikkelt plantaardige alternatieven voor vis en ligt waarschijnlijk in het najaar in de schappen van de supermarkt. Initiatiefnemers zijn Maiko van der Meer, Katja Busser en Paul den Dulk. Van der Meer werkte jaren in de vis- en vleesbranche, maar ziet kansen voor een vegan visproduct.  Als...

Flexitarisme volgens Wageningen: een keertje nep en dan weer voluit aan het vlees

Flexitarisme volgens Wageningen: een keertje nep en dan weer voluit aan het vlees

Het was vorig jaar een moment van grote verwarring. Op gezag van een onderzoeksbureau stak de NOS de vlag uit: de markt voor nepvlees was zo booming dat vlees nu toch echt op zijn retour leek. Foodlog ontzenuwde dat nieuws: de vleesconsumptie daalt niet. Later was die versie van de waarheid ook te horen vanuit Wageningen.

Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains, producent van vleesvervangers, zoekt honderd vleeseters om hun producten te testen. Het bedrijf wil op deze manier de vleeseters van de smaak en textuur van hun product overtuigen.