Verstegen aangesloten bij Circulaire Bio-economy Alliance

Verstegen_CBA

Verstegen Spices & Sauces B.V. is aangesloten bij de Circulaire Bio-economy Alliance (CBA). Deze alliantie van investeerders, bedrijven, lokale gemeenschappen, gouvernementele en niet- gouvernementele organisaties zet zich in om biodiversiteit te herstellen.

Prins Charles, de Prins van Wales richtte de CBA in 2020 op in het kader van de Sustainable Market Initiative. Al meer dan vijf decennia zet de Britse Charles zich in tegen klimaatverandering en het verlies aan biodiversiteit. Door wereldwijd stakeholders te zoeken die dezelfde visie delen, kan de duurzame toekomst versneld worden. Dit jaar heeft Verstegen zich, samen met vier andere organisaties, aangesloten bij de alliantie.

"Vanaf 2021 is er een mogelijkheid om de inkoop van kruiden en specerijen uit regeneratieve bronnen te halen", schrijft Verstegen in het persbericht. "Dit willen we ook in de toekomst uitbreiden. Daarom is ons lidmaatschap van de CBA een logische stap. Door ons aan te sluiten bij de CBA, kunnen we op grotere schaal kruiden en specerijen van hoge kwaliteit inkopen die afkomstig zijn van CBA-landbouwprojecten die regeneratief, maatschappelijk verantwoord en volledig traceerbaar zijn. Ook in de toekomst."

Verstegen

Verstegen verkoopt al tientallen jaren hoogwaardige kruiden en specerijen aan diverse markten binnen en buiten Europa. Kwaliteit, voedselveiligheid, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn belangrijke kernwaarden voor Verstegen. "Om die reden voeren wij een actieve duurzame inkoopstrategie en -beleid. In de afgelopen jaren zijn wij wereldwijd meerdere projecten gestart waarbij we streven naar zo veel mogelijk waarde toevoeging in de oorsprongslanden. Zo is Verstegen in 2019 gestart met het implementeren van duurzame landbouwmethodes in landen van de oorsprong, zoals agroforestry. Een van de voordelen van deze methode is dat we de biodiversiteit plaatselijk kunnen herstellen."  

Lees ook
Broers zetten zout water om naar drinkwater

Broers zetten zout water om naar drinkwater

Broers Tammo en Jort Wildschut lanceren het merk Sea Water. Hiervoor zetten ze lokaal zeewater om naar drinkwater. Hiermee willen ze bewustzijn creëren voor de wereldwijde waterschaarste en consumenten stimuleren om lokaal water te drinken.

Meatable presenteert worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees

Meatable presenteert worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees

Meatable produceert varkens- en rundvlees op basis van één dierlijke cel. 20 juli presenteerde de kweekvleesproducent de eerste beelden van een worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees. Meatable verwacht dit product in 2025 op de markt te kunnen brengen.

Nieuwe operationeel directeur Plastic Pact NL

Nieuwe operationeel directeur Plastic Pact NL

Plastic Pact NL heeft een nieuwe operationeel directeur. Sinds 1 juli vervult Carlijn Röell deze rol. Samen met de aangesloten bedrijven en organisaties gaat zij zich inzetten voor het sluiten van de kringloop van plastic verpakkingen en eenmalige plastic producten in Nederland.