Verstegen aangesloten bij Circulaire Bio-economy Alliance

Verstegen_CBA

Verstegen Spices & Sauces B.V. is aangesloten bij de Circulaire Bio-economy Alliance (CBA). Deze alliantie van investeerders, bedrijven, lokale gemeenschappen, gouvernementele en niet- gouvernementele organisaties zet zich in om biodiversiteit te herstellen.

Prins Charles, de Prins van Wales richtte de CBA in 2020 op in het kader van de Sustainable Market Initiative. Al meer dan vijf decennia zet de Britse Charles zich in tegen klimaatverandering en het verlies aan biodiversiteit. Door wereldwijd stakeholders te zoeken die dezelfde visie delen, kan de duurzame toekomst versneld worden. Dit jaar heeft Verstegen zich, samen met vier andere organisaties, aangesloten bij de alliantie.

"Vanaf 2021 is er een mogelijkheid om de inkoop van kruiden en specerijen uit regeneratieve bronnen te halen", schrijft Verstegen in het persbericht. "Dit willen we ook in de toekomst uitbreiden. Daarom is ons lidmaatschap van de CBA een logische stap. Door ons aan te sluiten bij de CBA, kunnen we op grotere schaal kruiden en specerijen van hoge kwaliteit inkopen die afkomstig zijn van CBA-landbouwprojecten die regeneratief, maatschappelijk verantwoord en volledig traceerbaar zijn. Ook in de toekomst."

Verstegen

Verstegen verkoopt al tientallen jaren hoogwaardige kruiden en specerijen aan diverse markten binnen en buiten Europa. Kwaliteit, voedselveiligheid, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn belangrijke kernwaarden voor Verstegen. "Om die reden voeren wij een actieve duurzame inkoopstrategie en -beleid. In de afgelopen jaren zijn wij wereldwijd meerdere projecten gestart waarbij we streven naar zo veel mogelijk waarde toevoeging in de oorsprongslanden. Zo is Verstegen in 2019 gestart met het implementeren van duurzame landbouwmethodes in landen van de oorsprong, zoals agroforestry. Een van de voordelen van deze methode is dat we de biodiversiteit plaatselijk kunnen herstellen."  

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
HelloFresh stelt nieuwe doelstellingen voor emissiereductie

HelloFresh stelt nieuwe doelstellingen voor emissiereductie

HelloFresh presenteert in het duurzaamheidsrapport over 2022 nieuwe doelstellingen op het gebied van CO2-uitstoot en voedselverspilling. Eind 2025 moeten de productiefaciliteiten voor maaltijdboxen met 66% per euro omzet verminderd zijn, ten opzichte van het basisniveau in 2019. HelloFresh presenteert in het duurzaamheidsrapport over 2022 nieuwe doelstellingen...

Minimalisatie en optimalisatie tijdens Packaging Innovations 2023

Minimalisatie en optimalisatie tijdens Packaging Innovations 2023

De ontwikkelingen in de wetgeving over het terugdringen van wegwerpplastics en verpakking volgen zich in een rap tempo. Op 5 en 6 april 2023 staan (verpakkings)experts die inspelen op deze nieuwe ontwikkelingen op het podium tijdens Packaging Innovations in de Brabanthallen.

MVO Nederland lanceert ‘Natuurlijk Eten & Drinken’ om biodiversiteit te stimuleren

MVO Nederland lanceert ‘Natuurlijk Eten & Drinken’ om biodiversiteit te stimuleren

Het duurzame-bedrijvennetwerk MVO Nederland lanceert het Collectief Natuurlijk Eten & Drinken. Hierin gaan 16 grote inkopers van eten en drinken aan de slag om gezond en lekker eten te serveren met positieve impact op de biodiversiteit. Onder meer Roompot Vakantieparken, het Radboudumc en de TU Delft zijn aangesloten bij het collectief, dat als doel...