Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Week zonder vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Lees ook
Consument heeft geen probleem met vegaburger

Consument heeft geen probleem met vegaburger

Wat is de juiste benaming voor vleesvervangers? Mag een plantaardige vervanging voor worst vegaworst heten? Op 19 oktober stemt het Europees Parlement over een verbod op benamingen als vegaworst of veggieburger omdat deze misleidend zouden zijn. Hoe denken consumenten hierover? Radar vroeg het aan hun testpanel.

Meatless farm komt naar Nederland

Meatless farm komt naar Nederland

Beeld: Meatless farm Meatless farm, een producent van vleesvervangers, gaat zijn producten ook in Nederland verkopen. Het bedrijf verkoopt al producten in Engeland, maar breidt uit naar andere delen van de wereld. Verenigd Koninkrijk In het Verenigd Koninkrijk is Meatless Farm naar eigen zeggen het snelst groeiende plant-based merk. Het breidt nu...

Webinar over vlees- en visvervangers op basis van algen en zeewier

Webinar over vlees- en visvervangers op basis van algen en zeewier

De populariteit van plantaardige vlees- en visvervangers neemt toe. Daarom organiseert de European Algae Biomass Association (EABA) een serie webinars waar verschillende producenten van vlees- en visvervangers op basis van zeewier en algen aan het woord komen.