Wanneer met innovatie de markt op?

Food Valley Direct organiseert een ‘Inspiratie door Innovatie’- sessie met als thema ‘Marktintroductie van een innovatie’. Innovatieve ondernemers en studenten vertellen op 10 maart over hun ervaringen.

In welk stadium moet een innovatie zich bevinden om de markt te betreden? Wat is het juiste tijdstip van introductie? Is er verschil tussen de introductie voor b2c of b2b? Welk budget is nodig voor een marketingplan en opschaling? En wat kunnen partners betekenen? Allemaal vragen waar deze sessie antwoorden op hoopt te geven.

Edwin Palsma (The Food Agency) houdt een interactie sessie over het juiste moment van marktintroductie. De innovatieve ondernemers Jeroen Willemsen (Ojah) en Gerit Geritsen (IPPS) vertellen over hun ervaringen met productintroducties. Tijdens de bijeenkomst zijn er ook pitches van studenten van HAS Den Bosch.

De sessie, op 10 maart in Bennekom, is bedoeld voor medewerkers van organisaties en bedrijven die met succes een Food Valley NL innovatievoucher hebben aangevraagd. Er is voor hen ook gelegenheid om tijdens de sessie kennis met elkaar te maken en ervaringen uit te wisselen.

Meer info

Lees ook:

 
Meer over
Lees ook
Sial Paris 2022 staat in het teken van innovatie

Sial Paris 2022 staat in het teken van innovatie

De SIAL Paris, internationale vakbeurs voor de voedingsmiddelenbranche, vindt dit jaar plaats van zaterdag 15 oktober tot en met woensdag 19 oktober. De beurs presenteert een kijk op de trends die de wereld van levensmiddelen in 2022 beïnvloeden en gaat op zoek naar de beste innovaties.

Personalised Nutrition For All-challenge zoekt innovatieve hulpmiddelen

Personalised Nutrition For All-challenge zoekt innovatieve hulpmiddelen

Om de innovatie van gepersonaliseerde voeding te versnellen, lanceren EIT Food, Foodvalley NL en Food Innovation Hub Europe de challenge Personalised Nutrition For All. Startups en multistakeholdergroepen worden uitgenodigd om hun ideeën voor gepersonaliseerde voeding in de dienen. De winnaars ontvangen een budget van €30.000 euro om hun idee verder...

IamFluidics en Universiteit Twente realiseren proeffabriek voor microcapsules met plantaardige olieën

IamFluidics en Universiteit Twente realiseren proeffabriek voor microcapsules met plantaardige olieën

IamFluidics en Universiteit Twente, de ontwikkelaars van in-air microfluidics, werken samen met LT Technology om de eerste milieuvriendelijke in-air microfluidics-proeffabriek ter wereld te realiseren. In de fabriek maken ze biologisch afbreekbare en dier-vrije capsules met daarin verschillende plantaardige oliën.