Willem&Drees gaat voor 'eten van een gezonde keten’

Willem&Drees

Duurzaam versbedrijf Willem&Drees fuseerde in 2016 met Beebox, leverancier van biologische maaltijdboxen. De bedrijven gaan nu onder één naam verder: Willem&Drees. Willem&Drees wil de groeiende groep bewuste consumenten een breder vers aanbod en nog meer gemak te bieden. Naast de maaltijdboxen van Beebox kan de consument biologisch vers van boeren bijbestellen in de online winkel.

Eten van een gezonde keten

Het uitgangspunt van Willem&Drees is een gezonde voedselketen. Willem&Drees zet in op haar grootste onderscheidende kracht. Directeur Drees Peter van de Bosch legt uit: "Willem&Drees is een coöperatie van boeren, burgers en bedrijven. We kennen elkaar, luisteren naar elkaar en werken met elkaar. Samen creëren we onze eigen gezonde voedselketen, waar iedereen beter van wordt. Geheel zelfstandig en onafhankelijk van machtige inkooppartijen of multinationals. We willen het voorbeeld zijn van een keten die is gebaseerd op kracht in plaats van macht."

Biologische maaltijden en verse producten thuis

Beebox is sinds 2012 actief als biologische maaltijdbox-aanbieder. Willem&Drees was in 2009 de eerste partij die producten direct van de boer via de retail leverde. Later lanceerde het bedrijf zijn eigen webwinkel. Drees legt verder uit: "Onze proposities zijn nu dus samengevoegd, hiermee bieden we onze klanten een uniek product. De klant ontvangt wekelijks een samengestelde Beebox. Deze kan men aanvullen met biologische versproducten zoals kaas, brood of eieren uit onze online winkel. Daarnaast hebben we onze Beeboxen sterk verbeterd. De recepten zijn gevarieerder en sneller te bereiden, gemak staat daarbij voorop. Ook zijn er Beeboxen voor specifieke klantgroepen toegevoegd zoals de Gezins Beebox."

Ook in de out of home markt liggen er kansen

De belofte ‘eten van een gezonde keten’ sluit ook goed aan bij de ontwikkeling binnen de out of home markt. Cateraars en horecabedrijven realiseren zich steeds meer dat ze hierin een voortrekkersrol hebben. Willem&Drees ziet hen als schakel van de gezonde keten. Voor hen zetten we de krachtige coöperatie en onze kennis uit de consumentenmarkt in om een breed bio-divers aanbod op maat te leveren. "Ik roep daarom alle koplopers in duurzaamheid op om samen te werken. Zodat we de komende jaren grote stappen zetten richting een gezonde keten" aldus Drees.

Lees ook:

       
Lees ook
Gulpener Sterk Rogge Bier Bioproduct 2021

Gulpener Sterk Rogge Bier Bioproduct 2021

Sterk Rogge Bier van Gulpener Bierbrouwerij is het 'Bioproduct van 2021'. Jan-Paul Rutten, directeur van Gulpener Bierbrouwerij reageert blij. "Dit is waanzinnig mooi. Een hele gave prijs. We produceren al vijftien jaar biologische producten in onze brouwerij en dit is de next step."

Biobeurs is dit jaar BioKennisweek

Biobeurs is dit jaar BioKennisweek

Van maandag 18 tot vrijdag 22 januari vindt de BioKennisweek plaats. Het online platform is een alternatief voor de Biobeurs, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de biologische landbouw, voeding, cosmetica en techniek, die door de coronamaatregelen niet in gewoonlijke vorm door kan gaan.

Biologische melk direct van de boer

Biologische melk direct van de boer

Een samenwerking van Rechtstreex en Hoeve Rust-hoff maakt het voor het eerst mogelijk om biologische boerderijzuivel uit de regio te kopen. Voorheen was je voor biologische zuivel aangewezen op de supermarkt, maar sinds kort is de melk van Hoeve Rust-hoff verkrijgbaar via 50 afhaalpunten in Rotterdam, Den Haag, Gouda en Dordrecht.