IFFI Masterclass Innovations: innoveer en co-creëer!

iffi-masterclass

Ingredients For Food Innovators organiseert op donderdag 11 en vrijdag 12 april in Rotterdam een masterclass Innovations met bovengenoemd thema. Geheel gewijd aan SMART en AGILE innoveren in de voedingsindustrie.

Drie keer per jaar organiseert het IFFI netwerk masterclasses voor leden en niet-leden en de editie van april draait om ‘anders’ innoveren, oftewel redesigning food. En dat in snel veranderende consumentenmarkten met digitale technologieën en veel data! Experts uit het bedrijfsleven en de wetenschap delen hun kennis en ervaring. Na afloop van de presentaties is er steeds gelegenheid om met collega’s uit de ingrediëntenindustrie van gedachten te wisselen.

Op 11 april roept Tom de Ruyck, Professor & Managing Partner Insites Consulting, de ingrediëntenindustrie op om inzichten in consumentengedrag bij hun klanten te gebruiken om koopgedrag van de eindklant te activeren. Een inspirerende kennismaking met Insights Activation en de toepassing van digitale technologieën en data in innovatiepijplijnen en portfolio's! Daarna gaat Bart Fischer, 7BFT, in op de vraag hoe producenten van voedingsingrediënten kunnen samenwerken met retailers en consumenten om innovatieve productconcepten te ontwikkelen. Hij gebruikt hierbij voorbeelden van retailers zoals Albert Heijn die hun leveranciers in co-creatieprocessen meeneemt door Pop-up Stores en Concept Labs te faciliteren.

Op 12 april start de module 2 van deze masterclass met een boeiende case over co-creëren met andere bedrijven in de voedselwaardeketen. Piet Buwalda neemt de deelnemers mee in het co-creatie proces van Etenia. Daarna vormen  IFFI leden en genodigden een Blockchain met handelaren, hubs en mijnwerkers om te ervaren hoe een blockchain kan werken. Na de lunch in de RDM kantine is het tijd voor innovatiemethoden als Design Thinking en Agile Acting. Dat deze bewezen hulpmiddelen uit de IT-industrie ook goed bruikbaar zijn voor de voedselverwerkende industrie bewijzen consultants Jan Vaessen en Theo van de Poll graag.

Voor wie?

Innovatie/R&D managers, market intelligence en marketing managers, business development en consumer insight managers, product development specialisten, proces- en applicatietechnologen en medewerkers uit de ingrediëntenindustrie.

Kijk voor het volledige programma en om u aan te melden op

https://www.ingredientsforfoodinnovators.com/iffi/masterclass-innovations-11-12-april-2019/