Bolletje verwikkeld in 'wikkelrel'

26 mei 2009

ALMELO - Volgens een vrouw in het tv-programma Kassa! zou Bolletje-beschuit hetzelfde product zijn als het huismerk van Albert Heijn. Bolletje ontkent dit.

In de uitzending van afgelopen zaterdag beweerde de vrouw dat Bolletje alleen maar de wikkels verandert. Zij hoorde dat van een vriendin die in 'een beschuitenfabriek werkt'. Dit zou betekenen dat consumenten voor hetzelfde product een andere prijs betalen, zo redeneert de vrouw.

Niet blij
Bolletje-beschuit kost immers 73 eurocent, AH-beschuit is een dubbeltje goedkoper. 'Daar zijn wij natuurlijk niet blij mee', reageert marketing manager Eric Welles van Bolletje in dagblad Tubantia.

'Het programma wekt de indruk dat het om hetzelfde product gaat en dat is niet waar. Bolletje heeft sinds jaar en dag een eigen unieke receptuur voor haar beschuiten.'

Geen wederhoor
'Dat zie je alleen al aan de inkepingen die kenmerkend zijn voor onze beschuiten. Bolletje maakt beschuiten voor anderen, maar altijd volgens een andere receptuur.'

Bolletje beraadt zich op stappen tegen Kassa!, het consumentenprogramma van de Vara. 'Het bedrijf verwijt de makers dat het geen wederhoor heeft toegepast.

Lees ook:
Tussendoortje: Kassa! kort door de bocht met Bolletje (26 mei 2009)

Bolletje laat consument product ontwikkelen (2 april 2009)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over Bolletje

Altijd op de hoogte blijven?