Intervisie2018: actuele trends en ontwikkelingen in retail

Intervisie2018

Focusplaza organiseert op dinsdag 27 november Intervisie2018 in de DRU Cultuurfabriek Ulft. Deelnemers aan deze dag krijgen inzicht in de actuele trends en ontwikkelingen in de retail. Op het programma staan onder andere consumentengedrag, actuele best-practices uit binnen- en buitenland en speeddate-sessie. De hele dag staat in het teken van het uitwisselen van ervaringen die deelnemers kunnen gebruiken voor de groei en ontwikkeling van de eigen business.

Programma Intervisie2018

In de ochtend zijn er een aantal presentaties. De dag start met de gezamenlijke kick-off onder leiding van dagvoorzitter Pauline de Wilde. Zij introduceert verschillende retailers, die succesvol inspelen op de veranderende consumentenbehoefte.  Daarna staan er diverse best-practices op het programma. Gertjo Janssen, algemeen directeur DGN Retail, vertelt over de praktijk van Hubo, brandmanager Margreet van Schaijk over cosmeticaketen Lush en commercieel directeur Jeffrey Janssen vertelt hoe La Place succesvol blijft in de snel groeiende out-of-home markt.

Tijdens de lunch krijgen deelnemers gelegenheid om te netwerken. Ook is het mogelijk om te speeddaten met de inkopers, category managers en CEO’s van verschillende retailers, zoals Coop, Hema en Plus Retail. ’s Middags staan er verschillende parellelsessies op het programma met de thema’s gemak voor de consument, impact van blockchain, doelgroep studenten. Ook deelt keynote spreker Jack Peters van Alibaba de toekomstplannen van deze Chinese internetreus en auteur Joseph Oubelkas sluit de dag af.

Deelnemers

Intervisie2018 richt zich op professionals uit de food, non-food, DIY en out-of-home, zowel retailers als fabrikanten en leveranciers. Denk bijvoorbeeld aan ondernemers, directieleden, maar ook sales managers, (key- en national) accountmanagers, trade marketing managers en category development managers. Inmiddels hebben 130 professionals zich aangemeld. Hierbij zitten professionals van bedrijven als Storteboom, Albert Heijn, Bakker Wiltink, Epos, Friesland Campina, Goedhart, Plus, Promessa, ProViande, Royal SMilde, Vandemoortele, Verstegen Spices en Sauces en Zwanenberg.

Meer informatie over deze bijeenkomst staat op de website van Intervisie2018.

Meer over
Lees ook
Tips Belastingdienst voor btw-verhoging

Tips Belastingdienst voor btw-verhoging

Na de Tweede kamer, is ook de Eerste Kamer akkoord met de btw-verhoging. Op 18 december stemden de Kamerleden met het voorstel in. Dit betekent dat het lage btw-tarief vanaf 1 januari van 6 procent naar 9 procent gaat. Deze tariefverhoging heeft gevolgen voor onder andere de administratie, de prijzen van goederen en diensten en...

Ambachtelijke bakker maakt brood nog steeds te zout

Ambachtelijke bakker maakt brood nog steeds te zout

Uit een meting van het Nederlands Bakkerij Centrum blijkt dat brood van de ambachtelijke bakker een stuk zouter is dan brood uit industriële bakkerijen. Gemiddeld zit het brood van ambachtelijke bakkers zelfs nog boven de wettelijke norm van maximaal 1,8 procent NaCl op de droge stof. Dat meldt het NVB. De meting werd uitgevoerd op 502 verschillende...

1 op de 13 ondernemers te laat met btw-aangifte

1 op de 13 ondernemers te laat met btw-aangifte

Ongeveer 140.000 ondernemingen misten afgelopen kwartaal de deadline van 1 november om hun btw-aangifte en/of -betaling te doen. Zij ontvangen een dezer dagen een naheffingsaanslag, vaak met boete. In ruim 80 procent van de gevallen was de betaling niet op tijd of correct. Dat meld de Belastingdienst in een persbericht van 3 december. Veel ondernemers,...