EVMI 1 2018

Of je nou publieksbladen, nieuwssites of vakbladen leest, over de trends in food zijn de meeste voorspellers het wel eens. Autarkie, lokaal, seizoensgebonden en natuurlijk (inclusief de bijbehorende discussie wat dat nu precies is), (nog) minder vlees, suiker met mate. Zeewier blijft, algen komen. Kweekvlees verschijnt, ambachtelijk vlees herovert zijn plek. En het schijnt dat na de Peruaanse keuken nu ook het gebak uit dat land deze kant op komt.

In deze uitgave:

 

10 Trends op Horecava 2018
Groen, gezond, circulair en 3D

13 Volledig biobased en composteerbaar
Koffiecapsule Peeze kan op de composthoop.

14 Trends op de arbeidsmarkt
Interview met Ela Timar, Intercedente van het jaar 2017

18 Trends in verpakkingen
Felix Helander van Packbridge over duurzaamheid en hightech.
21 PaperFoam; gebakken lucht uit Barneveld
Biobased materiaal en kunststoftechnologie maken lichte verpakkingen.

23 Sensor Spot
Rode stip verbleekt als de verpakking breekt.

24 Mee met de trend
Minder suiker en zout bij Kraft Heinz.

26 Zuivelproducent Boermarke gaat specialiseren
Troostwijk Veilingen verkoopt de overbodig geworden machines.

29 ‘If you can’t stand the heat, get out of the kitchen’
Shieltronics beschermt voeding tegen brute magnetronkracht.

38 Smart industry; winst uit kennis van het eigen proces
Penko ontwikkelt en produceert weeg-, doseer- en besturingsoplossingen.

 
In deze editie
Boermarke specialiseert

Boermarke specialiseert

‘Producent veilt machines.’ Achter zo’n mededeling kan leed verborgen gaan, maar niets is minder waar in het geval van Boermarke. De zuivelproducent besloot namelijk machines te verkopen om daarna nieuwe investeringen te kunnen doen. Troostwijk Veilingen verzorgde de – online – veiling. Wat gaan we met de melk doen?...