FrieslandCampina focust op Azië

24 september 2013

AMERSFOORT - FrieslandCampina wil in Azië sneller kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden en de specifieke behoeften van Aziatische klanten en consumenten. Het bedrijf komt daarom met een aparte business group Consumer Products Asia.

Met een aparte business unit Azië wordt het bovendien gemakkelijker de productcategorieën, klantbenadering en marketingactiviteiten in de verschillende landen in de regio met elkaar in lijn te brengen, stelt de onderneming.

De nieuwe business group wordt vanuit Singapore geleid door COO Freek Rijna. Hij werkt al vanuit Singapore, waar hij verantwoordelijk is voor Consumer Products International.

Afrika en het Midden-Oosten

De activiteiten in Afrika en het Midden-Oosten worden bij de Europese business gevoegd. Samen vormen ze de business group Consumer Products Europe, Middle East & Africa. Hiervoor hanteert FrieslandCampina de omgekeerde redenering:  door de activiteiten samen te brengen kan worden geprofiteerd van de regio-overstijgende consumentenvoorkeuren voor merkproducten en bepaalde soorten zuivel.  "Daarbij zal de focus komen te liggen op de uitbouw van toegevoegde waarde producten in het bereik van geëvaporeerde melk, kaas en kindervoeding. Daarnaast biedt het een aantal praktische voordelen op het gebied van aansturing, omvang, complexiteit en logistiek."

Ook FrieslandCampina Leeuwarden gaat over van Consumer Products International naar Consumer Products Europe, Middle East & Africa. De nieuwe indeling gaat in op 1 oktober.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?